Tuesday, September 25, 2007

Guldfisken strikes again

Lika lätt som det är att glömma bort fördelarna med att ha ett kneg, öh? pengar?, är det uppenbarligen att nackdelarna med att vara fattig student undslipper en. Även om majoriteten av min studietid varit en lattjo och ganska slapp tid så hade jag totalt ignorerat den här jobbiga upptakten inför en tenta som jag befinner mig i nu. Borde plugga men bloggar eller facehorar istället. Till skillnad från andra kurser jag avhandlat på Göteborgs universitet är jag dock ganska säker på att det inte går att slacka mig igenom det här. Environmental science har jag inte liggande bakom örat på samma sätt som historia eller statsvetenskap.

Förutom att shapa upp min studiedisciplin måste jag börja laga mat igen. Kan inte längre skylla på att det är "synd om mig" för att ursäkta mitt äta-ute-beteende. De få gånger jag lagat något hemma har det 9 av tio gånger varit quorns färdiga pyttipanna. Lamt! En bra grej är iaf att Björn och Ellen kan ta över lägenheten om en månad. Men bara en månads dubbel hyra kan som bekant ha förödande konsekvenser för en slösig studentekonomi. Har iofs styrt upp ett extrajobb men några såna cash lär jag inte se röken av förren november. Ser sjukt mycket fram mot flytten nästa vecka. Till helgen blir det dessutom hummerhelg på Rossö efter tentan, det kommer att bli ett välkommet avbrott i vardagen.

No comments: