Monday, December 10, 2007

Bevisa motsatsen

Även förra helgen lyckades genomlevas. Trist att missa glögghäng på fredagen men med tanke på hur tentan gick så var det nog tur. Har lärt mig en otrolig massa naturvetenskapliga och miljövetarmässiga termer och processer i höst. Fast ganska ofta kan jag fortfarande känna att jag undrar vad jag håller på med egentligen. Hoppas att det kommer ändras nu när det blir mer statsvetenskap i min nya kurs. Fick ordentligt med stryk, bokstavligen, på bandyn i lördags. Är fortfarande helt mörbultad och mina knän ser ut som ett barns efter en cykelolycka.

Har ju länge slentrianmässigt dissat elektronisk musik men i lördags efter att ha tentatfestat med klassen hamnade jag på Pustervik och klubben Locus. De spelar enligt sig själva "techhouse" vad det nu är. Saken är den att jag faktiskt gillade det som spelades och dansade mig svettig. Har börjat hänga med fler kursare och det är kul. Gör mig ingenting att de befinner sig i de nedre regionerna av 20-åren. Vet inte varför jag upplevt det som jobbigt tidigare, tror att det gått inflation i någon form av åldersnoja som är ganska onödig. Har mött ganska mycket skilda meningar från dom kring min uppfattning att "alla människor är idioter tills de bevisat motsatsen" vet inte riktigt när jag började med den livsfilosfin. Inbillar mig att fikagänget har ganska mycket att göra med den tanken. Inte så att jag omvärderat det på något sätt eller så, kom bara på mig själv att rannsaka mig om när det började.

Nu lyssnar jag på den långa demoversionen av Stuguvägen, fan vad den kickar ass. Ska bli kul att höra vad gubbarna lyckas med i studion den här veckan.

3 comments:

Anonymous said...

Locus är grymt! Jag ville dit i lördags, men var inte i stan förren efter kl 1. Så det blev inget. Men kul att du upptäckt det.

martin said...

Demoversion?

Jag tycker inte att det är något problem med inställningen att folk är idioter så länge man ger dem en halvhjärtad chans i alla fall.

Pat said...

Demoversion är kanske fel ordval. Men det är den versionen som Hanet la in på min dator när ni spelat in den. Den kanske är identisk med albumversionen? Den är lite längre iaf och jag inbillar mig att den är lite mer rough.

Jo folk brukar få en chans av mig, men då gäller det att dom tar den också. Många som gjort det på sistone faktiskt.