Wednesday, December 12, 2007

Luftsex och språkbruk

Om ni inte redan sett Rickards bloggning och tillhörande tubvideos om Air Sex så kolla in det här.
Det mest underhållande är nog hur seriöst mini-thugsen tar på det och att de gör det så naturligt. Här står vi och torrjuckar tillsammans och det är världens normalaste aktivitet. Undrar om de fått gösar på det.

En annan grej, angående sms och chattandets undergrävande av det svenska språket, jag kommer aldrig att acceptera imån eller alternativt imon som förkortning för imorgon. Aldrig.

5 comments:

JON said...

Vem skriver imon eller imån?? Imrg, och inget annat, ska det vara. Och "iof" är ingen godtagbar förkortning för "i och för sig"! Och när vi ändå håller på så är "int" en helt hjärndöd förkortning av "inte", så vida personen ifråga inte pratar norrländska, men det gör de i regel inte.

Ok.

martin said...

Iofs, inte iof! Men det kanske var det du menade. Jag tycker att iofs är bättre än i och för sig även i tal. Det håller nog David med om också.

David said...

jag älskar iofs, så roligt ord ännu bätre är mao "med andra ord" om man sger det i tal, men sån är jag lite av en ordspexare.

JON said...

Nej, jag menade "iof". "Iofs" är en ok förkortning men många nöjer sig med "iof" som är helt wack. Om de inte menar "i och för".

Pat said...

"Vem skriver imon eller imån??" Asmånga kids som gör det. Jag är ju nere med kidsen nuförtin. Det är för det mesta härligt att hänga med 20-åringar men ibland måste man sätta ner foten.