Monday, December 03, 2007

Ny vecka, nya tag

Förra veckans überstressighet fick ett soft slut. Bakisdagen efter den lyckade inflyttningsfesten var nog precis vad jag behövde. Lite väl självgott att skryta om sin egen fest kanske, har jag aldrig haft problem med förut iofs. En väldigt brokig skara minglare och inte de jag förväntat mig som kom till slut, men kul var det. Att halsa Jack Daniels klockan 4 på morgonen och må som en kung gör jag inte varje kväll. Extra roligt att Johan, Ivan och Pelle kom från Stockholm för att förgylla kvällen. Mindre roligt att behöva använda hot för att få loss andra lamrövar från sina potatisskruvar i soffan.

Nu väntar en veckas tentaångest och förbannande över att jag aldrig tagit det där med kemi på riktigt allvar. Härligt. Det märks att jag blivit miljönörd på riktigt då jag glädjs åt att Kd vill höja bensinskatten.

4 comments:

martin said...

Va fan vi kom ju, det var stort av oss.

Pat said...

Stort vet jag inte om jag tycker att det var. Men fint att ni dök upp till slut.

klara said...

haha jag anade att det var mörn det syftades på. vad är grejen med potatisskruvar förresten? mörn lam som du är ska du väl vara glad över att bli bjuden.

HHH LLL said...

Yo!
Statskupp om Ja-sidan vunnit... ja man kan lugnt säga att det varit en hel annan stämning i landet nu. Folk hade nog dragit ut på gatorna och protesterat vilt. Det skulle definitivt ha blivit bråk. Att inget sånt hände nu (trots att 49 % av befolkning inte fick som de ville) visar väl kanske att frågan varit allra hetast och viktigast för de som var emot reformen och inte tvärtom. Dvs. för de som röstade ja verkar projektet inte spela såååååå stor roll, och då heller inte om det gick igenom eller inte. Medan det uppfattades som ett ytterligt brott mot konstitutionen och ett hot mot demokratin av de som var emot.

Miljönörd...! Well, låter ju helt fantastiskt trevligt! Känner mig lite ute ur svensk miljöpolitik, så uppdatera mig gärna.
Vad annars... blir det swan island till jul?
Du, fan, du är ju värsta dj:n... ge mig det bästa du har!! har just fått ordning på mitt nedladdningsprog... möjligheterna är numer oäändliga och jag ser inget slut på stordåden som kan möjliggöras.
Hoppas du mår fint hördu. kram