Monday, February 11, 2008

Fotbollsmåndag

Försöker hitta motivationen att lägga ner tillräckligt med tid för att klara fredagens tenta. Om någon för ett år sedan sagt att jag skulle plugga fysik och nationalekonomi hade personen i fråga nog mötts av ett garv från min sida. Nu har det där skrattet mest fastnat i min egen hals. Har ändå gjort det hyfsat idag med två vändor på KTB, tog en paus för att lyfta skrot med Mörn. Skrotlyftandet har för övrigt gått riktigt bra på sistone känns härligt att ha kommit in i det igen.

Annars brukar jag ägna stor del av måndagen åt att sammanfatta helgens fotbollsevents. Mina standardrutiner är att först läsa sportbladet XL på kafferasten och sen på kvällen kolla alla mål från senaste Premier Leagueomgången innan djupanalysen i ofta så underhållande Euro Talk som är mumma för en fotbollsnörd. Erik Niva är ju en gammal favorit när det kommer till fotbollsjournalistik men jag måste erkänna att både Marcus Birro och Chris Härenstam har växt i mina ögon sedan jag började följa Euro Talk varje måndag. Har nästan helt slutat streama matcher då den undermåliga kvalitén ofta bara gör det plågsamt. Nu när Arsenal har chansen att rycka i toppen kunde jag dock inte låta bli. Ganska förvånad blev jag då det i pausvilan inte visades några fotbollshöjdpunkter eller matchanalyser utan hårdporr med explicita kuken-i-fittan-scener. Jag fattar verkligen inte. Hur tänkte kineserna eller vilka det nu är som står för streamningen att man ska blow of some steam i pausen eller? Att internet är depraverat är väl den totala ickenyheten men vissa dagar blir det onekligen tydligare än andra.

3 comments:

martin said...

Ha ha, fan vad konstigt. Var det presenterat som pausunderhållning också? "Unibet presenterar kuken i fittan". Tänk vad mycket porr det rinner omkring på internet. Om nätet vore en flod så skulle alla bloggar, torrents och mail bara var små ekor som vaggades på porren vågor.

Pat said...

Nä men det är väl "hackat" från någon sportkanal och istället för att tappa tittare under paus körde dom väl det där eller nåt. Har inte läst den där liberalporrboken än så jag tog ganska illa vid mig. Jobbigt att få det in your face liksom. Om jag ville streama porr hade jag ju valt en sån kanal. ja ja. Men som du säger har vi nog pörren att tacka för mycket teknisk utveckling.

martin said...

Jag tänker mig att de kör pörr hela tiden som ett vitt brus, så fort inget finns att vissat tränger det fram. Men det vore ju mer fascinerande om de hade suttit sig enr och bestämt sig för att plocka in det som pausundershållning.