Thursday, February 21, 2008

Let's party like its 1995


Läser att Bad Religion är bokade till West Coast Riot och vet inte om jag är imponerad över att de fortfarande håller på eller om det bara är pinsamt. När jag såg dom i Hultsfred för 13 år sen var det min första "riktiga" konsertupplevelse. Redan då var de ju gubbar, nu måste de vara närmare 60. Kolla in Greg Hetson på pressfotot han ser ut att kunna få en hjärtattack any day now. Få band har betytt så mycket för mig som BR gjorde där i de tidiga tonåren. Har haft en liten renässans i mitt BR-lyssnande på senaste tiden också, blir nästan sugen att planera in festivalen i sommarens aktivitetsplan. Fast den ska tydligen vara i Frihamnen och det bådar ju för en garanterad besvikelse. Men de har verkligen lyckats boka en klockren line up från 1995: NOFX, Bad Religion, Randy, Millencolin och No Fun At All. Är 2008 året då skatepunken får sin absoluta revival?

No comments: