Wednesday, February 13, 2008

Hemförsäkring sökes

Inne i värsta bloggflowet nu av någon anledning, det har absolut inget att göra med att det stjäl tid från tentapluggandet nej nej. Det händer bara så mycket i mitt liv nu helt enkelt, bah. Höll till exempel på att elda upp hela lägenheten när jag stressade i väg till årets första fotbollträning med division 7-laget. Hade en sån obegriplig tur att jag glömt min vagnkort hemma och var tvungen att springa hem igen. Först då märker jag att jag lämnat en platta på sexan i köket. Vojne vojne vill inte tänka på vad som skulle ha hänt annars. Speciellt eftersom jag inte fått tummen ur och styrt upp en hemförsäkring än. Velar fram och tillbaks Länsförsäkringar verkar bra, tips någon?

Annars gick fotbollsträningen över förväntan bra, har inte haft en tränare som coachar och styr upp regelrätta träningsmoment sen jag var 15 så det var lite upplyftande. Helt ur gängorna var jag inte heller. Kommer dock att sakna korpens sköna lekfullhet. Det bästa med att träna utomhus i februari är nog att ens medhavda vatten blir så kallt, satan vad gott det är med iskallt vatten efter träning. Ska vara onyttigt har man hört men det är väl som med alla härliga grejer.

Nu till det sega, på vägen hem i mina skabbiga svettkläder stöter jag såklart på K. Vi hälsade inte ens, hon var liksom på andra sidan gatan och jag pratade med en sydafrikan som spelar i vårt lag. Men det var hon och jag vet att hon såg att det var jag också. Det var liksom inte läge att skrika "halllå" och springa över på andra sidan gatan heller. Är sjukt konstigt egentligen att jag inte stött på henne sen i höstas. Har ju släppt det där, har nya flings och allt. Men det drog ändå upp en massa grejer som begravts långt ned och som jag hoppats var borta vid det här laget.

3 comments:

ellen said...

länsförsäkringar är bra, när jag skaffade det hade de nåt jättebra erbjudande typ att det var gratis(?) om ens föräldrar också hade det eller nåt. men nu har jag inte förnyat den eftersom jag måste göra adressändring och skit. magsår! fattar inte hur folk inte kan ha hemförsäkring, kul om nån pucko utan ocd-störning glömmer kolla plattorna och eldar upp alla ens saker.

anna said...

jag har också ärvt länsförsäkringar.

Pat said...

Får väl kolla upp det där låter det som. Tack för tips.