Sunday, February 17, 2008

Killing a party


Efter att ha varit aktiv deltagare i ett mord, eller i alla fall en grov misshandel som kommer att leda till minst ett års sjukhusvistelse, borde någon form av ångest infinna sig kan tyckas. Men icke, Raskolnikovsvettningarnna har uteblivit fullständigt och istället är jag nöjdare än på länge. Antagligen för att handlingen utfördes för att hindra något av det vackraste jag vet till att bli ett monster.

Stockholm visade sig på ett av sina finare sätt. Hann träffa både gamla bekanta och de som står mig närmast fast de bor i fel stad med pointersystem och andra vidriga fenomen. De få goda som fanns bodde i en stad som hette Göteborg, och de allra gemenaste, vilka var i överväldigande majoritet, bodde i ett konglomerat av stinkande kåkstäder vilket, förutom Borås och östra Falun, inkluderade deras förfärliga huvudstad Stockholm. Vet inte vad jag tycker om Carl-Johan Vallgren egentligen men det där är ju kul iaf.

En av helgen mest minnesvärda episoder utspelade sig på Burger King kl två på lördagsnatten. Då vårt gäng sakta men säkert utvecklats till den där hejarklacksketchenvar det kanske oundvikligt. Efter att sällskapet spontant utbrustit i kvällens tjugonde "ååååå SOPA!" Fick vi automatiskt respons av ett bajengäng som fyllde i: "IDIOT, BONNJÄVEL". Den situationen sammanfattade det mesta tycker jag. En sak som aldrig upphör att fascinera mig med Stockholm och som väl tydligt bevisar min bonnighet är den barnsliga glädje som sprider sig i kroppen när jag får se kändisar. Helgens skörd bestod bland annat av Doktor Kosmos på tunnelbanan och Dr.Alban på TGIF.

9 comments:

ellen said...

haha rolig bildtext och inledning men bad news...tråkigt!

Pat said...

Jo det går inte att sticka under stolen med att det är ganska traumatiskt att det är slut efter sju år. Men som sagt just nu känns det mest bra. Fast det ska villigt erkännas att jag är jävligt less på avsked/breakups nu. Känns som att det senaste halvåret mest handlat om sånt för min del.

martin said...

Jag fattade inte riktigt vad som hände på burger king, skrek dom åt er eller åt någon annan?

Pat said...

Alltså i klacksammanhang gör man ju den där soparamsan när domaren eller motståndaren gjort något dåligt. I vårt gäng lika så, i det här fallet var det Johan Ahl som inte visste om Sollefteå eller Skellefteå var längst norrut. Sådan okunskap förtjänar ju en soparamsa. Eftersom 08-lagen anser att alla andra är bönder fyller deras klackar spontant i med "idiot" och "bonnjävel" efteråt. De där bajenkidsen (kan lika gärna ha varit gnagare eller djurgårdare iofs) hörde oss köra ramsan och reagerade nog mest med en pavlosk reflex skulle jag tro. Interaktion på hög nivå.

anna said...

jag blev redd av den inledande dramatiken som jag först inte fattade handlade om svanar. tråk! rip. eller vaddå, rest in träda och kom igen!

martin said...

Aha, jag trodde att det hade något med den där sketchen att göra. Att ni hånade någon på burger king som sopade. Roligt att ni fick "bonnjäveln" på er!

Anonymous said...

Ahaa! Oerhört vacker inledning, men det tog mig tio minuter och upprepad läsning av kommentarerna för att fatta vad du menade. Japp... Sopa.

Jonathan said...

Samma här. Dessutom trodde jag att det var en torsk smitskyddsgubben hade i påsen. Killing a torsk.

Pat said...

Jag borde kanske ha lärt mig att skriva mindre kryptiskt vid det här laget kan man tycka. Särskilt med tanke på julincidenten som behandlades i senaste inlägget. Tur att det finns brighta bloggläsare som Ellen.