Wednesday, March 18, 2009

Resursbrist

Har huvudet fyllt med neo-Malthusianska argument för att bristen på naturresurser, både förnyelsebara och icke-förnyelsebara, kommer leda till osäkerhet och våldsamma konflikter. Det finns uppenbara brister i forskningen och inte så starka empiriska bevis men jag har ändå lättare att köpa det resonemanget än nyliberal smörja om att tekniken kommer lösa allt.

Muntrar upp mig med Skins, tredje säsongen är asbra nu efter att karaktärerna satt sig och tramsbuskisbitarna som förstörde de tre första avsnitten skalats bort. Svamptrippningen i skogen var en riktig rysare, stackars Effie.

Såg en trailer för Wolverinefilmen när jag kollade på Watchmen i helgen, blev inte alls sugen. Men Logan solo har heller aldrig varit i närheten av kryssmänniskornas egen tidning, förutom när Miller gjorde sin grej kanske.

7 comments:

JON said...

jag la ner skins s03 efter fyra avsnitt (tror jag) men nu fick du mig lite sugen igen. det känns bra.

eller, det känns ganska bra. det var rätt skönt att inte ha så många fler tv-serier än big love och grey's anatomy (don't judge) att se.

Pat said...

Jag ser så mycket junk( läs:två säsonger av heroes)att jag inte kan kasta några stenar i det här sammanhanget. Nu är det bara 30 rock, skins och bl jag följer. Men senaste bl-säsongen! OMG vad bra det är. Har "sparat" två avsnitt som ska ses i helgen, hoppas de håller den höga standarden.

Men nu är det snart vår och tv-säsongen börjar kallna, känns bra.

JON said...

ja det har verkligen hänt ngt med big love, det har aldrig varit bättre. jag har ingen koll men hoppas att det är han-som-skrev-manuset-till-milk:s förtjänst.

Bunny Happiness said...

hehe HURRA! nyliberal smörja :-D

chops said...

Men nu när Mästarnas mästare är klart är det en klar kandidat till årets feel good-tv. Malin Moström var så jävla rolig emellanåt.
Har också några kvar kvar på Big Love. Semesteravsnittet är det bästa jag sett i år överhuvudtaget.

Pat said...

Blev nästan vimmelkantig av det avsnittet. Hände typ mer än i de två första säsongerna sammanlagt.

Satt ju och höll på Moström i finalen såklart. Du dissade ju henne för att hon var så kass tidigare Chops. Bara taktik för att mörka känns det som i efterhand. Tråkigt med sista momentet i finalen bara, klar fysisk fördel för tönten Elofsson där.

Men alltså han vann ju i princip allt så det var väl inte mer än rätt ändå.

Fatta va kul om SVT lyckas få dit Stenmark, Borg, Brolin eller Waldner till nästa säsong. Kajsa Bergqvist borde ju ställa upp iaf hon är ju sommelier nuförtin, dricka vin i Spanien borde passa i den karriären.

chops said...

Gunde! Frank Andersson! Pillan! Salming!

Jag dissade aldrig Moström, jag höll på hon simmerskan, det var bara det.
När programledaren sa att det skulle bli värja i finalen sa Moström till Elofsson: "Du har väl gått Värjgymnasiet förstås.". Gud vad roligt. Hon var ju lite dålig inledningsvis, när det var hinderbana med armgång och det.