Saturday, April 25, 2009

Dra åt helvete...

vad förbannad jag var igår natt på väg hem från jobbet. Någon hade roat sig med att skruva ur ventilerna på min cykel och alla mackar och dylikt som skulle kunna tillhandahålla luft var stängda. Det blev till att knalla muttrandes och svärandes hem från Olskroken bland allt lönehelgssupande pack. Misstänker starkt att det var Partille-Johnnys som låg bakom attentatet, de har hittat min blogg och vill inte få sin livstil identifierad, det här var första varningen liksom. Eller vänta nu, vad var det för bok jag läste ut igår?

Har haft P3 inrattad på radion sen jag lyssnade på A-Los dokumentär om Docklands i söndags, den var ju bra, men alltså jag klarar knappt av den där kanalen längre. Hanna Fahl säger efter att de spelat Promoes hämnlöst eurodiscodoftande "Svennebanan" att den spås bli en sommarhit. Klart som fan den kommer att bli det. Men det blir lite löjligt när man tänker på att det är Germund Stenhag och typ två till som bestämmer all musik som spelas i den där kanalen och då också vad som ska bli sommarhits eller inte. Sjuukt egentligen vilken stor makt de har över vilken musik som ska slå i det här landet. Nä tacka vet jag P1, idag sänder de en dokumentär om Eddie Meduza bara en sån sak.

3 comments:

Jonathan said...

jag skrattar gott åt Svennebanan. Eddie Meduza-dokun får en snarare att vilja gråta. Konstigt nog har jag ändå haft min radio inrattad på p1, sedan jag köpte den.

PS. Jag fick PROUTT som Word Verification, önskar Eddie hade sutti bredvid mig.

Pat said...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om Svennebanan, just nu är den ju kul men fatta vad man kommer att hata den i juli. Ser iofs mig själv dansandes till den med näven i luften på Gladan...

Mera Brännvin var den mest gripande socialreportage jag hört på länge. Det blev extra markant då jag förväntat mig buskisunderhållning men fick diskbänksrealism och social misär istället.

Pat said...

Men alltså lite kul var ju den där anekdoten om att han gick upp på scen utan att stänga gylfen. Även om det var svårt att skratta när man just fått höra om hans styvfarsas tilltag. Jag hoppas på dokumentärfilmen som ska komma senare i år. Lyssna på låten som spelas i första klippet, det låter ju riktigt bra, lite singer-songwriter feeling som verkar handla om att han alltid blivit dissad som textförfattare.