Monday, April 06, 2009

Veckans garv!



Sara Granér levererade i söndags den bästa analysen av hela den här glas-i-kyckling-hysterin.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, det är som med dom somaliska piraterna. Någonstans tycker jag att det är härligt att det går dåligt för Kronfågel och hela deras skitverksamhet. Men samtidigt är jag tillräckligt human för att inte riktigt tycka att det är ok att någon stackars pensionär får magen uppskuren av glassplitter. Det har ju inte hänt än som tur är. Men Kicki Danielsson får se upp, nu verkar det ju vara falukorven som är det nya svarta för djurrättsaktivisterna.

2 comments:

martin said...

Bäst var en bild som Jenny visade för mig, på en levande fågel med en bildtext som skulle var lite snyftigt och var typ så här: "Den här fågeln kanske aldrig kommer ut i handeln". Men fågeln skiter väl i om den säljs eller inte? Det är som att många vuxna verkligen vill tro att fåglarna blir tacksamma om de kan vara oss behjälpliga som mat!

Anonymous said...

haha! granér är rolig. tack för den.

//han1