Monday, February 05, 2007

Addictions pt II

Har svårt att förstå varför jag inte snöat in på smoothies förrän nu. Hela upplägget är genialt, en hel frukost i en liten milkshake. Smoothieskillarna är ju dessutom godare än mjölk och glasskombon. Jag är helt såld och mixar minst två om dagen. I morse när mitt supply av djupfrysta bär höll på att sina hängde jag på Hemköps dörr vid öppningstid som värsta horsejunkien. Det viktigaste jag lärt mig är att inte underskatta bananens betydelse. Utan banan får man inte det där tröga sköna ihoppklibbiga konsistensen. Favoriten just nu är björnbär + vaniljyogurt + banan + is + liite jordgubbssylt.

Eftersom vi fortfarande inte fått tummen ur och skaffat en televisionsapparat blir det en hel del p3 på quellarna. Tre quinnor gör mig gladast just nu: Nelly Furtados All Good Things (Come To An End) är ju jävulska fin. Mer otippat är att jag även gillar Gwen Stefanis The Sweet Escape där ärkeröven Akon gästar. Har verkligen haft svårt för hennes solokarriär. Inte för att det rört sig om överdrivet dåliga låtar men de har varit så in your face överallt. Och hennes medvetna strategi att rikta in sig på den japanska marknaden har också varit störig. Men nu bomben! Fergies senaste singel Glamorous med Ludacris är ju också bra faktiskt. Jobbigt när hatobjekt blir ohatobjekt, fast jag hatar nog Fergie fortfarande egentligen...

3 comments:

Anonymous said...

Jah hade en smothiesvår förra året men drack mig lite less efter ett tag. Tror jag skall kliva på grejen igen. Bananen är viktig särskilt om man har i jordgubbar som är rätt sträva i sin osötade form. Ett tips är koops mango som är fryst och hackad i bitar prisvärd mm. Jag trodde länge att jag inte gillade esmothies eftersom jag inte är så förtjust i sötsliskig milkshake.

Pat said...

Mango u say. Det låter som en bra råvara, jag ska definitivt kolla upp det. Smoothiesgrejen är ju lite läskig på så sätt att man kan få i sig så mycket mat utan att tänka på det. Med hjälp av sugrör (snattade på Buger King i Fyllan, de små man kan köpa i butik håller ej måttet) kommer mättnadskänslan så långt efteråt. Den naturliga uppföljningen på en smoothiefrukost bör rimligen vara en bulkproteindrink-middag. Ska vi börja gymma igen Mörn?...

Jonathan said...

Jag har inte gymmat på två månader nu. Det är fan hemskt. Hemskt säger jag. Knappt rört på mig sedan innebandyn. Den härkylningen blir min fåfängas död. Det känn som om jag dallrar runt på Umeås gator. Och ser ut som ett gelépäron.