Wednesday, February 28, 2007

Roadkill

Grejer jag gjorde förra veckan men inte orkade blogga om: Kollade på Stalinkrabbor och annat skräckinjagande på Universeum med mitt kid. Svor med Jonny, Mörn och Björn framför ett tv-spel. Spelade min sämsta SIL-omgång någonsin. Djade skivor i Uppsala. Det jag uppskattade mest var nog Fifa 06 med gubbsen. Ser fram mot mer av den varan.

Idag höll jag på att bli överkörd av två tokiga knarkare när jag var på väg hem från KTB. Pundarna genade liksom över gångbanan mellan Handels och KTB när jag var på väg över. Det var två killar i 25-årsålden som satt i bilen, det komiska var att jag först blev lite glad för att lirarna såg ut som "Volvoraggare" från Kramfors. Men sen, när de faktiskt stannade vid rödljuset, såg man att de var höga som hus. Då var det inte särskilt kul längre. En kvinna som också höll på att bli överkörd ringde bängen och gav dom registreringsnummret. Tydligen hade de kört runt på Haga nygata tidigare och nästan kört ihjäl folk där med. Det är lite lustigt att min första reaktion var att några grabbar "spexade lite" medan min närmaste medmänniska ringde polisen. Hon gjorde nog rätt.

Annars präglas min vardag av stark ambivalens med manodepressiva drag. I ena stunden är jag rånöjd över beslutet att kicka psykologracet för att i nästa stund panika över vafan som ska läsas istället. Just nu känns det Samhällsvetenskapliga miljöprogrammet som ett hett alternativ. En rolig utbildning på pappret där jag kan tillgodoräkna mig mina 40 poäng i Statsvetenskap också. Frågan är om det är framtidens grej eller ett tvärvetenskapligt steg rakt in i den arbetslösa akademikerns vardag?

Har även avslutat hela The Comeback-säsongen, Hanet har länge hävdat att Lisa Kudrow är hetast av Friends-brudarna, efter att ha sett henne i rollen som Valerie Cherish så är jag benägen att hålla med. Min nya tv-kärlek är serier som gått 1 eller 2 säsonger. Då kan man kliva på med vetskapen om att det finns ett slut och kan njuta mer av upplevelsen.

10 comments:

Anonymous said...

var hittade du the comeback? har velat se den ett tag men inte orkat fixa och nu hittar jag den ingenstans. torrents helst. /jon

Pat said...

Jag hittade hela säsongen på mininova.org förra veckan så den lär finnas kvar. Tog inte så sjukt lång tid att ladda ner heller.

JON said...

tack för tipset. det går hemskt segt dock, 52 dagar kvar nu. fast det brukar ju speeda upp sig efter ett tag.

JON said...

äh det gick på 2 timmar, om ngn var orolig.

Pat said...

Good for U! Då har du 13 avsnitt av kvalleunderhållning att ta del av. Paulie G är det största tv-svinet sedan JR Ewing.

martin said...

Nu är six feet under snart slut. Behöver nytt. Fan vilket dåligt jävla slut. Manusförfattare, är ni tio år och skriver en novell i svenskan? Varför måste jämt alla filmer och serier sluta med död?

Pat said...

Jag vidhåller att Heroes är förstklassig amerikansk tv-underhållning. De 17 avsnitt som sänts håller hög kvalitet. Tyvärr finns det väl en stor risk att den kommer fucka ur á la Lost och Prison Break så småningom. Om du är inne på dramshitet och vill ha substitut till sfu så verkar Huff lovande. Snusk, knark och våld. Har bara sett 2 avsnitt. Handlar om en psykiatriker och hans familj + hangarounds. Showtime, som gav oss Weeds står ofta för kvalle.

JON said...

huff är rätt bra. jag glömde bort det nånstans mitt i säsong 2 och sen har jag inte kollat vidare. hans fru är sjukt jobbigt dock. och SONEN, vilken mupp. men izzie är rolig.

martin said...

Oj, weeds har jag glömt bort! Det blev ju lite småtråkigt när det blev för mkt action.

martin said...

Produktionsbolagen borde lära sig att de inte kan ta långa uppehåll titt som tätt. Då glömmer man ju bort att de finns i dagens flöde av underhållning.