Sunday, February 04, 2007

Addictions

En bra grej med det nya året är att jag hållit mig i princip nikontinfri, i fyllan och villan har väl nån liten rackare smitit in men ändå. En sämre grej är att jag för att kompensera det dagliga snusintaget blivit mer beroende av det nikotinfria substitutet "Onico" än vad jag var av den äkta varan. Med riktigt snus höll jag medvetet igen konsumtionen för att man någonstans visste att det var dåliga prylar som stoppades in i käften. Nu när de rör sig om lakrispåsar är det bara att ösa på. Det kommer säkert visa sig att de i själva verket innehåller någon ingrediens som är mer beroendeframkallande än nikotin.

Var på konsert igår, det var kul. Det klagas ibland på utbudet av mellanstora spelställen i gbg. Jag tror att man ofta glömmer bort Storan eftersom det inte känns som ett "naturligt" ställe för band att gigga på. Både [Ingenting] och Juvelen gjorde bra spelningar. Det bästa med Storan är att ljudet alltid är bra. På äldre dar har jag totalt tappat den lilla punkaren i mig som skiter i hur det låter bara bandet är bra. Hade en jobbig upplevelse av det senare slaget på Hagabion i fredags. Fredagen var också dagen då jag fick uppleva hela filmfestivalens rövighet i all dess prakt. Efter att ha sett Hata Göteborg var jag faktiskt beredd att omvärdera min inställning till "festivalen". Orkar inte gå in på det i detalj men konferensknullstämmning, dyr öl, lama vänner, äcklig techno och störig kö sammanfattar nog allt ganska bra.

5 comments:

martin said...

Va fan! Vi var inte lama.

anna said...

Va fan! Vi var ju svinlama. Men vad gör man när man utsätts för idel rövighet? Man tappade ju den lilla peppen som fanns och åkte mer än gärna hem.

Dra förresten inte ner Mörn i fejksnus-träsket.

Pat said...

Det var ni väl visst! När Party-Pat ville fortsätta rajraja på ett normalt ställe så bangade ni ju allihop. Ett klassiskt tecken på lamhet.

martin said...

Okej då. Men vi var ju inte Björn-lama, när vi åkte hem var klockan tolv, så vi hade ju redan levererat. Dessutom var det ju uttalat att lördagen skulle vara utgångsdagen och så blev det också.

Emma said...

Hallå spelade ingenting i götet på lördagen? de spelade i sthlm på fredagen. Festligt.