Wednesday, February 14, 2007

Borås, Borås

Eftersom kidsen har sportlov fick de som går på eftermiddagsaktivitet hitta på nåt sköj idag. Vem skulle guida boysen i omklädningsrummet? Då det, som i hela landet, bara jobbar kvinnor på dessa arbetsplatser fick man ringa in favoritvikarien Pat. Borås äventyrsbad, here I come. Hade Galenskaparnas New York, New York-cover (Borås, Borås) ringandes i min innre i-pod hela dagen när jag gôttade mig i den bubbliga poolen eller tävlade i vattenruschbansåkning. Klättervägg däremot, huvva! Inbillade mig av någon anledning att jag hade lite grundläggande koll, kanske för att jag har kompisar som är duktiga. Det hela slutade iaf med sendrag i foten och hånskrattande elever.

Fick även chansen att testa donkens nya veggoburgare. Mcbean, fy fan vilket skämt. Det exemplar jag fick var tört, tråkigt och kvalade in som en av de sämsta i genren. Och vad är dealen med cp-Mcdonalds lilla pappring runt sina burgare? Den verkar vara där för att hålla salladen på plats, men när man tar bort ringen så tappar man ju all sallad fortare än kvickt. Helt stört upplägg. Det har varit mycket Säkert! i min yttre i-pod på sistone. Annika Norlin blir ju föbannat mycket bättre på svenska hon med. Allt som är ditt är såå bra. Hon låter hämdfebrig på riktigt. Temat känns också, tyvärr, lättrelaterat. Nu ska gösen surprisas med finmiddag, (ja, det blir laxlasagne) lyxchoklad (inget 99 procentigt kakaoskit, men chili- visky och ädelostschoklad) och kjärlek.

No comments: