Tuesday, May 13, 2008

Drömelvan & pennalism (nu med bonusnöff)





Som vanligt tungt att återvända till storstan efter en helgs livsnjut på Rossö. En GIF-vinst igår gjorde iofs livet betydligt ljusare efter hemkomsten. I väntan på att Ingo uppdaterar fotobloggen och att Kristoffer lägger upp en fotbollsspelande Mörn på youtube har jag hijackat några av Johans digitala mästerverk. Självklart var det laget med fotbollströjor som tog hem slaget om Rossö denna vår.

Att Johnys nöffning efter att ha misslyckats i grisspelet förevigades var över förväntan. Ett översteg i TP-kutym från Jörgen resulterade annars i helgens mest kontinentala känsloyttringar. En omgång brukar ju ta alldeles för lång tid i vanliga fall men efter att ha sett det här undrar jag hur vi ens kunde slutföra projektet. Förövrigt var inmundigandet av frukostbuffe på hotellet i Strömstad något av det göttigaste jag gjort på länge.

9 comments:

David said...

3 frågor.

1. Vad gjorde Jörgen för fel?
2. Vad gör Johny?
3. Vilka mötte fotbollslaget? (snygg bild)

Pat said...

3 svar.

1. Han gav inte hockeylaget tid nog att dividera sinsemellan innan de svarade på en fråga. Ett förslag på rätt svar från en lagmedlem togs som hela lagets svar. Vilket orsakade hela dispyten.

2. Nöffar. Den som får alla bokstäverna i GRIS först i jonka-leken måste krypa som en gris runt de övriga deltagarna.

3. Bilden togs innan matchen. De med fotbollströjor mötte dom utan.
Egyptens och Kenyas landslagströor, Olympique Marseilles bortaställ och Brasiliens dito från 1994 samt en Italientischa á la HM bars av vinnarlaget.

ellen said...

haha vilka tjatterhönor i soffan! man hör inte vad någon säger bara en ljudvägg av bjäbb. stackars trötta motståndarlaget.

var otroligt bitter i helgen över att tvingas uppleva medelhavklimatet i stan när man kunde ha vart med er i skärgårn. finns det chans till rossö i sommar?

gud den nedersta bilden är så...konstig.

Jonathan said...

1. Jörgen ser ut som om han vill sjunka genom jorden för att slippa sina jobbiga vänner. Jag kan tänka mig att herr tjänsteman är mer van vid offentliga sektorns morgonmöten där toppcheferna sover av sig punschruset samtidigt som nån grå tjänsteman rabblar fakta i maklig takt.

2. Vi spelade gris, jag försökte först åberopa mitt nordafrikanska påbrå och i stället samla ihop till groda (en bokstav mer) och sen kvitta en bokstav mot ett plagg, men till sist blev jag tvungen att möta det oundvikliga ödet. Penalism är dock ganska kul, den erfarenheten ska jag med mig in i arbetslivet som lärare.

3. Några jävla tattare. Jag dribblade runt i högerbacksposition och när Kristoffers bild på mig och Mörn jonglerandes boll (kom igen då, nu håller vi den uppe två sparkar! Jävla häckjävel! Sluta filma!)kommer ut på Youtube kommer ni förstå hur förnedrande det är.

Pat said...

Kan inte avgöra vilken av nöffbilderna som är bäst. Om det inte vore för den svenska försommarinramningen och leendet på Jonnys läppar skulle ju den bilden kunna vara hämtad direkt från Abu Ghraib-fängelset. Å andra sidan går inte Björns djuriska Gollumstyle av för hackor den heller.

martin said...

Ja, extremt bra aphänder på Björn! Han ser verkligen ut som att han är lika snabb på fyra som på två. Jonny har ju en väldigt glatt ansiktsutryck, det är ju trevligt men lägger sardin på mobbingen.

paradise alley said...

ja, det måste vara urtidsdjuret i Björn som kryper fram där.

Anonymous said...

Och det där är bara ett axplock ur vetesäcken full av joxarbilder, krälande, bukskrattande och annat nyttigt.

Anonymous said...

stackars jörgen!!! mobbmentalitet i sin värsta form

//han1