Friday, May 16, 2008

Lazy days & fotbollsbilder


En icke särskilt företagsam vecka lider mot sitt slut och helgen ser inte ut att göra den mer produktiv. Lyckades i och för sig göra en förträfflig lemonad härom dagen som avnjutits när jag slappat i solen på balkongen. Har även skaffat mig ett fotbollsalbum. Har tidigare konstaterat att jag i mångt och mycket har samma hobbys som jag hade som 12-åring. Att samla fotbollsbilder måste ända tillhöra den infantilaste av dessa. Men den vardagslycka som kan köpas för ett paket som kostar sex kronor ska icke förringas. Har haft ett speciellt förhållande till panini ända sen jag träffade hela Frankrikes EM-trupp på Arlanda under EM-92. Papin, Cantona, Desailly och co skrev gladeligen sina autografer i mitt album. Det har satt sina spår antar jag.

Efter att ha fått ett gäng ryssar är jag mest oroad för Sveriges stundande möte med dem i gruppspelet. De måste vara mästare på att se sammanbitna och hårda ut på fotografi. Dessutom gick ju Zenit St Peterburg och vann Uefacupen i onsdags.

4 comments:

Anonymous said...

hehe, fotbollsbilder är grymt. Jag samlade sjukt mycket när jag var 10-12 år också. Man skulle kanske fixa ett sådant. hör av mig i så fall så kan vi byta bilder. =)

Pat said...

Ja det måste du göra! Jag har bara Björn som bytespartner än så länge. När det var VM hängde Wafer och Jonny på. De verkar inte ha lyckats behålla barnasinnet i samma grad som undertecknad.

Anonymous said...

Du kanske kan få mig på bättre tankar... Bärs nån dag?

/Waffe

Pat said...

Jag har hört rykten om att du var på väg hem. En bira får vi absolut styra upp någon dag!