Wednesday, May 07, 2008

Tröttsamt machosnack

Marcus Birro pratar om en "kukringseffekt" angående Barcelonas 6-0 vinst mot Valencia i kontrast till de mållösa matcherna mot Chelsea. En djurgårdare skämtar om att man måste "stoppa in en kork eller nåt" för att en spelare i hans lag inte ska missa derbymatchen mot Hammarby för att istället närvara vid sin frus förlossning. Att något genomtänkt uttalande aldrig lämnar den efterblivne Magnus Hedmans läppar är ingen direkt överraskning. Men när han börjar snacka om att Barcaspelarna måste visa att de är "män eller möss" då de ligger under med 2-0 efter tjugofem minuters spel av El Classico pallar jag inte mer.

Vet inte varför jag reagerar så starkt just ikväll, utsätter ju mig själv för den här typen av machosnack nästan varje dag. Kanske är det diskrepansen mellan den akademiska litteratur jag försöker nöta in i hjärnan och det ogenomtänkta tugget från tv:n som gör det. Eller så har jag bara fått nog.

No comments: