Thursday, September 04, 2008

Död åt Life-Metal


Jag fortsätter att leva på gränsen och umgås med väldigt dubiösa figurer, de söta pojkarna i Tyrant ska sova hos oss på fredag efter att de lirat förband till At the Gates. Sångarens gamla band Vinterland syns på den fina bilden ovan. Har varit djävligt peppad på Black metal den senaste tiden sen jag läste Close-up intervjuerna med Mayhem och Burzum från början av nittiotalet. Det måste fan vara den bästa musikjournalistik som någonsin gjorts. Robban Becirovic ägde så hårt på den tiden. Det gör han kanske fortfarande har dock inte läst tidningen i fråga sen typ 98. Riktigt läskigt att Greven säger att han gärna åker i fängelse för att ha mördat någon i självförsvar. För att man inte får något långt straff för det. Hans polare Euronymous i Mayhem var kommunist, eller kommunist och kommunist han gillade att folk led i öststatterna iaf. Greven var nazist och mördade honom. Riktigt riktigt läskig snubbe den där Varg Vikernes.

Hoppas killarna inte är för influerad av Pelle Dead bara.

Höll för övrigt på att sätta morgonkaffet i vrångstrupen när jag läste dn i morse och såg att Fredrik Virtanen är ihop med Karolina Ramqvist. Märks verkligen att jag legat på latsidan vad gäller kändisuppdateringen. De har tydligen hängt länge också (gifta?). Antar att de förtjänar varandra. Men jag greppar det inte riktigt ändå, min bild av Virtanen är att han är ett slem som stöter på allt som rör sig med bröst. Ramqvist var väl liksom feministkvinnan på barrikaden med hela Lundellbeefen och Fitttim där på slutet av nittiotalet. Innan hon började skriva samma krönika varje vecka i dn alltså.

4 comments:

martin said...

Blev också väldigt förvånad. Virtanen ser man ju som en av de där ab-killarna som gillar biff och heterosexuell rock. Virtanen kanske är jättemysig som privatperson iofs. Om han inte är det så har ju Ramkvist rutin på att försvara machokillar efter den där krönikan om jamaicanska killar hon skrivit några gånger.

Usch vad äckligt att prata om andra ändå. Det är väl priset för en saftig byline kanske.

Pat said...

Jo lite äckligt är det att skriva om andra på bloggen. Men lite gött också på nåt sätt, som att läsa sexpressens skvallerbilaga ungefär.

Måste dock ge Ramqvist cred för dagens krönika om Milfs och Gilfs, den var underhållande och Jamaica nämndes inte en enda gång.

David said...

Jag tror virtanen är supermysig privat, någon som inte bangar för mjukisbyxor och grillchips hemma i soffan.

Patrik vilka intervjuer är det du skkriver om, kommer du ihåg vilka nummer de är publicerade i? Jag hade en burzumpsykos i somras ville inte prata om något annat. Efter att karins kusin bränt några skivor till mig gick det över. black metal är lite roligare i teorin än i praktiken.

Pat said...

Min uppfattning av Virtanen handlar om sånt jag hört ryktats om. Att han skabbat sig mot tjejer och så. Men sånt stämmer ju inte alltid.

Jag minst inte exakt vilka nummer det rör sig om men det är tidigt nittiotal iaf typ 92, 94 och är säkert slutsålda. Du kan säkert få fram dom med dina bibliotekskills iofs. Jag har bara läst dom i en samling av de bästa Close-up-intervjuerna som gavs ut i pocket. Både björn och Hanet har den så om du ber snällt får du säkert låna den. Verkligen MÅSTELÄSNING!