Wednesday, September 17, 2008

Något som jag aldrig drömt förut



Imorgon tar jag nattåget till Umeå och det är fan about time. De senaste dagarna har jag saknat flickan med stadens underbaraste leende så mycket att jag nästan gått sönder. Skitsvårt att koncentrera sig på studierna när den känslan kopplas på. Tydligen verkar saknaden av fysisk närvaro spela ett spratt med mina drömmar också.

Inatt drömde jag att jag var i Tyskland och hamnade på en Bad Religion-konsert. Det var någon slags festival men ganska lite folk i publiken. Jag börjar poga runt och röja. Efter ett litet tag hoppar Greg Graffin ner i publiken och helt plötsligt så börjar vi hångla. Mitt i låten liksom, och de är ju sällan särskilt långa. Hann börja tänka att det här inte är ok för att jag har en flickvän innan jag vaknade i ett tillstånd av skräckblandad förtjusning. Ja jisses.

Kan inte påstå att jag ser Graffin som en sexsymbol direkt. Men ganska söt i det här klippet från 1984 när BR fuckade ur och använde keyboards och skit.

2 comments:

Anonymous said...

vilken låt var det när ni hånglade? "it must look pretty appealing"? bra också att du tänkte på den rediga otrohetsaspekten mitt i drömmens sjukighet!

//han1

Pat said...

Ha! Jag minns faktiskt inte det alls, men eftersom jag röjde lär det ju varit någon gammal goding. "Modern Man" kanske?