Wednesday, September 03, 2008

Heden i mitt hjärta

I måndags gick jag runt i mina shorts och gassade mig i solen med en falafelrulle i ena handen. Sen blev det höst höst höst. Gbg är nog mest höst för mig när jag tänker efter, jag flyr ju alltid norrut under sommaren och vintern vill man mest förtränga. Våren är så kort här, med norrländska mått liknar det mest någon slags försommar.

Efter att ha slagit ledbandet i mitt knä ur led i somras såg jag ett tag slutet på min fotbollskarriär. Men de senaste två veckorna har jag gjort comeback i mitt sanna element grisandet på Hedens grusplan. Två matcher och två mål. Riktigt vackra sådana också. Det är en speciell känsla att cykla hem i regnet längs Vasagatan efter att ha avgjort en korpmatch med ett otagbart långskott. Efter att ha droppat division 7-laget har jag agerat legosoldat för tre olika korpengäng.

Idag fick jag reda på att lagkaptenen i ett av lagen är butikschef för Martinshop på Andra Långgatan. Skulle kunna leda till en ganska pinsam situation om jag i fel sällskap skulle vandra förbi butiken och få ett "Tjenare Patrik" från en rökande porrbutiksinnehavare som värsta stammisen.

2 comments:

martin said...

Ha ha, fan vad pinsamt det vore! Fan att du har bloggat om det så alla är beredda.

Pat said...

Jag är fortfarande skräckad över att jag ska gå där med mina nya kursare och att det ska inträffa.