Friday, December 05, 2008

Extremtöntar

Fan vad jag blir provocerad av extremsportare. Läste i senaste Filter om nån jävla tomte som skulle bestiga Mount Everest vilket ju asmånga redan gjort. För att vara en äkta extremtjomme var han tvungen att göra något nytt och skulle därför åka skidor ner för bergeländet också. Klart som fan att killen gick och dog. Alltså det är väl inte en sån ovanlig åsikt att tycka att Ola Skinnarmo och co är dumma i huvet. Alltså dom ÄR ju bevisligen det då dom dör hela tiden. Men det som stör mig mest är att dom ändå i många kretsar ses som hjältar och förebilder. Ok, jag har cyklat till Mount Everest klättrat upp och cyklat hem igen nu är jag en sjukt eftertraktad föreläsare som ska peppa igång entreprenörer i hela landet. Det är ju där dessa tokstollar skiljer sig från säg Jackasskillarna som ju också är dumma i huvudet. Ingen företagsledare skulle någonsin få för sig att hyra in Steve-O som föreläsare liksom. Men extremtöntarnas jidder om individen hit och dit rättfärdigar deras idiotiska livsstil.

7 comments:

JON said...

idiotiska och extremt egoistiska livsstil. fatta hur många de har som flera hundra dagar om året sitter och är råoroliga över att de ska trilla ner för ett stup och dö. idioter.

Anonymous said...

åh äntligen en till som delar min åsikt.

/Micke

Anonymous said...

Saataann vad förbannad du är. Men jag håller med.

Pat said...

Emil: ha ha, ja kanske det. Tror att det var en hel del uppdämnd aggression som kom forsandes när jag läste det där senast i Filter. Annars har det lugnat ned sig i media efter att Kropp trillade av pinn känns det som. Hoppas inte det är på väg att bli trendigt att boosta dom där egoskallarna igen.

Men alltså allvarligt, det borde ju fan klassas som missbruk att hålla på sådär. Skicka dom till Korpberget rakt av bara.

ellen said...

word! de pratade om det där fenomenet i p1:s dokumentärserie mannen om "människan bakom normen". hörde du det när det gick? rekommenderas, finns att ladda ner.

martin said...

Håller också med, min tanke efter att jag läste artikeln. Så onödigt liksom. Men apmannen! Både hjälte och serietidningssnygg.

Pat said...

Apmannen var nästan för bra för att vara sann. Också tokig i och för sig, men han har ändå lyckats kanalisera sin tokighet mot ett ädelt syfte.