Friday, December 12, 2008

Ute ur garderoben


Eftersom jag ejenklien är helt överhopad av studier som jag inte förstår hur jag ska hinna med så blir det här kort. Måste ventilera lite av mitt senaste internetlajande. Den gode Matti postade en intervju där Gaahl kliver ut ur garderoben, kul intervju btw, Gaahl verkar typ nykär och sympatisk. Det kom inte som någon blixt från klar himmel direkt då jag fick höra det redan förra hösten från en säker källa. Dessutom såg Hanet honom kurtisera en ung man i Bergen i höstas. Men att han skulle gå ut med det kändes oerhört otippat. Whats the big deal med en outing i dessa dagar kan man kanske fråga sig. I mina ögon är Gaahls handlande i sin position av ledande Black Metalsångare i paritet med att en världstjärna i fotboll skulle göra det. Djävligt starkt gjort.

Kan inte heller låta bli att länka till den hysterisk roliga kortfilmen Der Schlangemann (heter den så?), tack för den Augusto.

Ha en fet helg nu!

4 comments:

martin said...

Att han kurtiserade honom var nog att ta i... Såg mera ut som en vänskaplig fika om jag ska vara helt ärlig. Även om det andra hade varit roligare.

Word ver: "Pightie". Låter inte det som ett blackmetal namn?

Pat said...

Ah, ok jag körde kanske en Jonny där och lät historien få ett eget liv som inte nödvändigtvis hade så mycket med sanning att göra. Men var inte det spektakulära att sällskapet var en ung skejtarkille typ?

"Pightie", blackmetal? Nja, är det inte för mesigt för det. Grisar spetsar man väl bara på spjut vid sidan om scenen om man är äkta. Låter snarare som en dålig grisfotbollsmatch som slutat oavgjort om du frågar mig.

Anonymous said...

det är ju IGENKLIEN jävligt mycket black metal att vara bög. det är ickenormativt och ickekristendom.

//han1

Pat said...

Eller hur! Om man vill provocera/störta det kristna samhället borde ju homosexualitet var ett utmärkt sätt att sticka dem i ögonen. Men alltså försök övertyga greven om det.