Friday, April 20, 2007

En bra kväll & abstinens

Fredagsbandyn är slut för säsongen och abstinensen har redan kickat in. En fysisk start på helgen rättfärdigar annars på något sätt de flesta ohälsosamma aktiviteter ens kropp ofta utsätts för under veckoslutet. Idag skulle jag vilja jaga en liten ihålig plastboll mest för att skaka av mig min mysiga bakishet.

Gårdagskvällen var en trevlig upplevelse. Först bio med kidet, vi såg Hot Fuzz och den var väl ok men vilken idiot som helst borde inse att en homage till Bad Boys II inte håller i 2 timmar. Underhållning var det iaf. Sen vankades det konsert med "Rock-Vapnet". Trummisen och Le Fredrik gjorde soundet fylligare och det var en positiv överraskning. Kul med Jens Lekmans gästning också. Synd bara att de inte spelade den bästa låten och att Hanet inte skrek mer, det bästa med Vapnetkonserter är ju annars när det blir lite punkfeeling på sången. Einar gästade stan och det var en alldeles utmärkt anledning för att pimpla gratisbärs på Uppåt Framåt och snacka skit. En bra kväll helt enkelt.

5 comments:

ellen said...

"synd bara att de inte spelade den bästa låten och att hanet inte skrek mer"

jag håller med, om du menar att mer om varandra är bästa låten med sina härliga steeldrums. fast igår övergick jag till att tycka att håll ihop är bäst, den är så fin!

Anton från Lugnvik said...

Ack ja, ack ja.
Har varit lite frånvarande i sportsvängen ett tag nu. Men känner direkt samma fysiska känsla av saknad till fredagsbandyn.

Pat said...

Nja, jag tänkte väl mest på en viss gatunamnslåt med namedropping i texten. Annars var "Tar tillbaka det" bäst i torsdags.

Anton! Hur kan du sakna något som du aldrig tar del av? Fotbollssäsongen är ju i full gång den med.

Anton från Lugnvik said...

Patrik! "aldrig tar del av" var väl ändå att överdriva. Jag har varit borta nu i några veckor men innan det så representade jag bra på både bandyn och fotbollen.

Pat said...

Hård men hjärtlig är den idrottsliga jargongen. Vill nog bara motivera dig att få tummen ur.