Wednesday, April 18, 2007

Som Lando Calrissian...


känner jag mig idag. Ni vet när han gjort upp ett deal med Darth i Rymdimperiet slår tillbaka för att skydda molnstaden. Vader fular sig och trixar till dealen tillsammans med Bobba Fett bakom ryggen på Lando. Varvid Calrissian droppar klassikern "This deal is getting worse all the time!"

Vadan denna sci-fikänslostorm då. Jo jag ska som bekant förära den västernorrländska lokaljournalistiken med mina tjänster ytterligare en sommar. Det har jag med glädje gjort de senaste tre åren, då på Kramforsredaktionen. I sommar var tanken att jag även skulle hänga en eller två veckor på Sollefteås dito. Fine tänkte jag, de ska enligt uppgift ha shapat upp sitt centrum och vara en trevlig kommun. I fem eller tio dagar ska jag väl kunna fixa det. Nu när jag tackat ja till sommarvicket visar det sig att det rör sig om FYRA veckor i staden som är mest känt för sitt skidgymnasium. Med andra ord kommer jag ägna halva sommaren åt att pendla 8 mil om dagen i en skabbig bil, om jag fixat den tills dess vill säga, och väckas av sovklockor som ringer kl 6 på morgonen.

Allt som rör MoDos SM-guld och filmen 300 har jag redan öst ur mig i diverse sammanhang så bloggande om det känns överflödigt. Giffarnas premiärmatch i superettan gör jag allt för att förtränga så gott det går. Det bästa för tillfället är Hemköps honungsrostade jordnötter och de nya Sopranosavsnitten varvade med The Tudors. Den senare fyller tomrummet efter historisk underhållning nu när Rome kommit till ända.

2 comments:

Anton från Lugnvik said...

Ha ha. Jag väljer här att citera Johan K "Det enda som är bättre med Kramfors än Sollefteå är att om man blir islängd i älven i sollefteå flyter man hemåt"

Pat said...

En poäng till Johan K där. Men det ursprungliga citatet måste väl ändå ha syftat på att det enda som är bättre med SOLLEFTEÅ än Kramfors är älvens färdriktning. Jag bävar redan inför sommaren...