Thursday, April 26, 2007

Hemköpshat

Idag har jag förutom en heroisk insats på jobbet, vilket är konfidentiell information, gjort följande: druckit Coca-Cola Zero, lekt Laserdomekrig med 20 tyskar, hört rasistiska kommentarer på tricken då en svart kille rapade ashögt i hela vagnen (den kom när han gått av så klart) och förklarat ordet "beivras" för en 13-åring

Nu undrar jag varför Hemköpstanten med glasögon och grått hår ger mig så onda blickar. Jag är typ rädd för Masthuggshemköpet nuförtin, de enda som är ok är de lama ungdummarna som jobbar där. Jag fattar inte, innan har man kanske fått onda ögat då man handlat något dyrt och onödigt som B&J eller nåt. Eller för att man fortsatt lyssna på ipoden trots att man betalar. Då har jag tänkt att tanten av någon outgrundlig anledning trott att jag är en brat eller så. Vilket också är konstigt, dumma brats som köper dyrgrejer borde vara alla livsmedelsaffärers drömkunder. Nu bemöts jag som lägre stående människa vad jag än handlar. I och för sig levde jag lite Magnus Uggla idag då man fått lön och allt, Fjällyoghurt och årets kulinariska felköp lades upp på bandet. Har länge sneglat på Uno´s Cheese Balls som finns i lyxostdisken. Idag slog jag till. Satan vilken besvikelse det var. Tänkte mig: en lyxig variant av ostbågar med Roquefortsmak. Fick: kräkost i munnen. Det blir Stigbergstorgets Hemköp från och med nu alltså

2 comments:

Anton från Lugnvik said...

Jag har själv problem med ordet "beivra". Ta t.ex. en skylt med texten "överträdelse beivras". Betyder det att de som satt upp skylten är ivriga att ta fast en?

paradise alley said...

jag gillade verkligen hemköp masthugget med mina favoriter Kerstin och Karin. På Stigbergstorget däremot: när jag kom som fattig student med trasiga kläder och skulle köpa dadlar spände kassörskan ögonen i mig och sa "De kostar 28:90, ska du VERKLIGEN ha dem?" "Näe, ok det kanske var onödigt" sa jag och kände mig sen menlös och dadellös.