Wednesday, April 25, 2007

Ipodjogg

Nyss hemkommen från joggingrunda i Slottskog och Botaniska trägårn. Iförd Totti-tischa jag fått av Jonnys farsa och italianostrumpor som införskaffats på HM. Jag har inte sprungit så mycket på senare år. De specialanpassade löparskorna jag fick i födelsedagspresent ifjol har utnyttjats allt för lite. De få gånger jag väl gett mig ut i löpartagen har det alltid varit i sällskap med någon annan. Jag har därför aldrig testat på det där som löpfolk snackar så mycket om, I-podjoggingen. Minns några tafatta försök med Walkman och cd-spelare back in the days, förutom otympligheten så hoppade ju cdn lätt så det var ett klart fiaskobetonat upplägg. Musiken tillförde en hel del till löpningen. Först och främst så fick det mig att kunna ignorera alla människor runt omkring mig. Har annars haft svår att springa inne i stan, det tar ju ändå ett tag innan man kommer till Slottskogen, det har känts pinsamt på nåt sätt; hej jag är ett jock akta på er. Men när man lyssnar på The Business är det lättare att strunta i sånt. Lyckades att svänga ihop en bra playlist, först oipunk, (gubb)rock och pop sen hårdrock följt av dancehall (perfekt i den jobbiga backen bakom botaniska). Avslutningsvis var det lite hits och gammal go hc som tillförde lite jävlaranamma på sluttampen. Märkligt nog blev det ingen hiphop? Ska testa nästa gång.

Joggingplaylisten:
The Business - Coventry
Hot Chip - Over and Over (bästa jogginglåten)
Ingenting - Hollywood Dreams
Dire Straits - Sultans of Swing
Vapnet - Tar tillbaka det (funkade bra tills Augusto Pablodubben på slutet)
BQ - Ask me dont ax me
Black Sabbath - Paranoid
Lyricson - Bad Load
Damian Marley - Welcome to Jamrock
Gwen Stefani - The Sweet Escape (mirakulöst nog är jag inte less på den än)
Madball - Streets of Hate
Circle Jerks - Beverly Hills
Final Exit - Umeå Hardcore

5 comments:

Pat said...

Eh, tack?

David said...

Paranoid är en fantastisk jogginglåt jag har också haft den i mitten av en låtlista precis när man börjar bli lite trött och slö i benen kommer den där slagdängan

martin said...

Welcome to Jamrock är en väldigt bra basketlåt. Har svårt att tänka mig jogging till hip-hop annars. Fast det kan funka om man vill ha lite Rockystämning kanske. På basketen kör de en The Game-låt där han rappar om hans drömmar om att bli köng och få ligga. Den är rätt bra. Han jämför sig med Martin Luther King.

paradise alley said...

mmm, jag har också tänkt att göra det, lägga upp en ipod-jogginglista. Fast nu är min kropp på lat-semester verkar det som, jag har varit förkyld sen innan påsk.

Jag lyssnar mest på lugna saker, annars tar jag slut efter bara några stycken.

David said...

man måste blanda kan inte bara ha forta låtar, jag har int ejoggat på en månad pollenjävlarna gör att jag får typ astma om jag bara andas lit etyngre utomhus