Monday, November 12, 2007

100!

Orkade inte riktigt blogga men när jag såg att min senaste pseudopost fick äran att vara det hundrade på den den här sidan fick jag lite dåligt samvete och följer upp. Efter sista avsnittet av Skins har jag haft Cat Stevens Wild World på hjärnan. Måste pinsamt erkänna att jag fortfarande nog mest sammankopplar den med Mr.Big. Det är inte första gången det händer heller, jag trodde aslänge att det var Papa Dee som skrivit The first cut is the deepest. Andra härliga artister som gett sig på den dängan är Rod Stewart, Haddaway och Sheryl Crow. Undrar om Cat Stevens bytte namn till Yusuf Islam bara för att slippa att massa trattar gjorde covers på honom?

Har ju tidigare dissat sthlm så ofta det getts möjlighet till det känns det som. Efter helgens besök är jag benägen att omvärdera en del. Hade det riktigt trevligt i huvudstaden utan att träffa många som säkert hade gjort vistelsen ännu trevligare.

No comments: