Wednesday, November 14, 2007

CP framför sin TV

Då jag inte går på föreläsningar och förkovrar mig i processeser i miljön eller idrottar på något sätt, gymbesök räknas som idrottande, har jag åter börjat slösa tid på tv-serier. Det har tagit mot att göra det eftersom den grejen var så starkt kopplad till K. Vi var riktigt bra på att titta på tv-serier, nästan för bra faktiskt. Låter ganska tragiskt i efterhand att säga att det var en av de få saker som vi verkligen älskade lika mycket. Men så känns det lite. Nu får jag nästan alltid dåligt samvete efter att ha dragit igenom fyra avsnitt av Friday Night Lights, Flight of the Conchords eller Californication efter varandra. Det fick jag inte förut. Känslan att jag borde göra något vettigare infinner sig varje gång VLC-rutan släckts och ett nytt avsnitt ska letas upp. Borde plugga, söka jobb och stipendier eller bara läsa en bokjävel. Det är lite som att dricka gainomax efter ett gympass, man vet att man blir lurad men det är för lockande för att låta bli och när mönstret väl är igång är det svårt att bryta. Lättare att lägga in en ny Göteborgs Rapé under läppen och öppna nästa avsnitt. Det ska jag göra nu...

10 comments:

Anonymous said...

Var inte för hård mot dig själv. Du verkar ju vara planetens mest sociala kille. Klart du kan plöja några kvalitetsavsnitt framför datorn, speciellt om du börjat kolla på californication! Fotboll på lördag??

Pat said...

Tack för de uppmuntrande orden kompis. Skulle gärna glo på fotboll nu på lördag, men ska tyvärr jobba hela dan. Ska du på Elins fest nästa lördag? Måste ju köra en kväll med en repris av "Matchernas match" någon gång också...

Anton från Lugnvik said...

Jag är själv inne i en tung serietittarfas. Har tagit mig igenom heroes och rome. Nu ska jag gå vidare till the Office och sen ska jag pröva six feet under. Det borde räcka tills jag är tillbaks i götet.

Pat said...

Vilka härliga serier du har framför dig Anton! SFU är riktigt bra. Det tog ett tag för mig att inse det, då den hyllats sönder av typ hela min umgängeskrets. Kan även starkt rekommendera Extras efter Office.

Anonymous said...

Pat! Att titta på serier är inget du ska ha ångest över. Det är allmänbildande, skrattframkallande ( och alla vet ju att ett skratt förlänger osv osv) plus att du kommer ha världens roligaste semester när du åker till Los Angeles... Ju mer serier du har sett, desto härligare är det.. Jag har ångest för att mitt serietittande har kommit av sig..
Däremot vill jag invända mot att du ska se Californiacation, eller vaddå, plöj den, men jag tycker inte den är särskilt bra. Det vimlar av 16-åriga nymfomaner och sekreterare som bara MÅSTE blowjobba sin tjocka chef. Lite tröttsamt i längden. Läste förresten protokollet från festenmötet. Bra jobbat!!

martin said...

Jag känner in dig Pat! Speciellt när det är långa serier...

Pat said...

Ok jag ska inte må dåligt av min tv-konsumtion längre, jag lovar! Håller med om att californication kan innehålla lite väl misogyna inslag och orealistiska pörrkaraktärer. Det vägs enligt mig, nästan iaf, upp av David Duchovnys underbara dekiskaraktär. Det som stör mig mest är nog att exet Karen ska vara så jävla velig. Hon får på ett störigt vis symbolisera att innerst inne vill alla kvinnor ha en impulsiv bad guy. har bara sett halva säsongen och hitills har jag inte ledsnat.

Hoppas du och lillebror har det fett i det riktiga Kalifornien!

Anonymous said...

jag äter banan efter att ha tränat och tittar inte på serier heller. Är det nåt fel på mig?

Pat said...

Bananas are for monkeys...

Anonymous said...

jag är helt med dig i det här. Jag sitter precis i kvalet mellan att fortsätta läsa studieboken eller köra igång ett House avsnitt. Jag vet ju givetvis vad jag borde göra. Snus är såklart självklart vad jag än väljer.