Saturday, November 24, 2007

Disträ

Igår var inte min kväll. Var helt inställd på att softa hemma efter fredagsbandyn, dra några avsnitt av Friday Night Lights och läsa klart senaste numret av Offside. Men finbesök i stan och Anna Järvinen på Pustervik fick mig på andra tankar. Var helt disträ efter en intensiv vecka visade det sig. Först lyckades jag med konststycket att ta ut pengar på 7-Eleven utan att få med mig några kontanter. Stod och skrev sms i kön och var uppenbarligen helt nöjd med att bara få tillbaks mitt kontantkort, cashen behagade jag inte ta med mig. Det missödet följdes upp med att jag mitt under Järvinens konsert märker att jag inte har min jacklapp på mig. Tränger mig genom publiken, det var packat, för att få tag i min jacka innan alla ska dra. Snubben i garderoben känner igen mig och säger att jag gick därifrån utan att ta någon lapp "Tankspridd idag eller?". Där och då förstår jag att det enda vettiga jag kan göra är att gå hem och lägga mig. Vilket i själva verket resulterade i en timmes youtubetittande på Bad Religion-videos. Får återkomma till det vid något senare tillfälle. Konserten då? Jag var riktigt peppad har lyssnat väldigt mycket på hennes platta i höst och sådär. Live gav det mig dock ingenting. Det var väl rent objektivt bra antar jag. Dungensnubbarna var proffsiga och Järvinen precis sädår konstnärlig på scen som jag förväntat mig. Men alltså, jag fick verkligen inte feeling av att höra Anna Järvinen live, tyvärr.

No comments: