Tuesday, December 28, 2010

Alternativ jul

Det blev en lite annorlunda jul det här kan man säga, eller en annorlunda julafton iaf. Jag och Marita skulle ju bila upp tidigt på morgonen den 23 men eftersom min mage revolterade hela natten så det var föga aktuellt med en 80 mils bilresa. Vi ville inte heller riskera skräckscenariot att det var galna-kräk-sjukan jag fått och att Marita också skulle bli drabbad. Så var det inte, det känns tråkigt att skriva det men jag tror att det var Red Lions fish & chips som stod för eländet.

Hur om helst så resulterade mitt prekära tillstånd till att vi firade julafton i Majorna för oss själva och det var lätt den skönaste jul jag haft sen jag var barn. Vi tankade den långa versionen av Fanny och Alexander, gjorde vegetariska köttbullar och skaffade julmust så julstämningen infann sig ändå.

3 comments:

Han1 said...

Låter ju verkligen grymt, trots allt. På håll lät det dock omysigt. Trygg och frisk hemma i Ångermanland nu?

Pat said...

Yes box, sitter på pojkrummet hemma på Svanö och försöker avsluta min akademiska karriär med hedern i behåll. Det går sådär...

Han1 said...

Ja, hedern, sjukt svår att behålla. Har en känsla av att jag kommer ta heder och ära av mig själv ikväll