Monday, December 13, 2010

The Pied Piper

En av de största besvikelserna för min del det här året var att R Kelly ställde in sitt planerade Stockholmsbesök i våras. Han är lätt den nu levande artist som jag främst av alla skulle vilja se live.

Avfärdade först den nya plattan som en bagatell, men den växer fan. Nyskapande? Inte ett dugg, men Kellz levererar med sin soulröst på ett sätt som gör att jag faller dit varje gång. För att vara the Pied Piper är skivan ovanligt down to earth och den megalomani som brukar vara hans starkaste kännetecken är inte lika markant som vanligt. Håller R på att sansa sig hinner jag tänka, då ramlar jag över det här klippet och känner mig lugn igen.

2 comments:

Anonymous said...

Skulle man orka med en spelning med karlen, egentligen? Hälften lär väl vara en pjäs, tänker jag.

/Han1

Pat said...

Klart man skulle! Att hälften skulle vara en pjäs är väl lite av grejen med Kellz + att jag tänker mig att själva scenshowen skulle vara over the top på alla sätt och vis.