Wednesday, December 01, 2010

Årsbäst del 1

Året lider mot sitt slut mina vänner och vad är det för vits att ha en blogg om man inte tar sig förmånen att ägna de närmsta veckorna åt att sammanställa årsbästalistor av olika slag. Älskar listor, verkligen, kanske framförallt för att de aldrig stämmer och för att de ändras över tid och att folk inte kan komma överens. Eftersom det ändå finns några veckor kvar av 2010 och det kan tänkas att jag inte sett den bästa filmen eller läst ut den grymmaste boken än så tänkte jag idag lista de bästa spelningar jag sett i år.

Det är en ganska enkel uppgift att sammanställa en sådan lista eftersom jag inte gått på så våldsamt många konserter i år, fler än ifjol kanske men ändå ganska få i jämförelse med min ungdum. De flesta artister jag sett live i år var de som gästade Way Out West i somras som ändå var den svagaste av de WoWs jag varit på (alla).

1. The National- Oslos Operahus (nå så djävulska, djävulska fint…)
2. Håkan Hellström- Scandinavium
3. Christopher Sander med vänner- Annedalskyrkan
4. Håkan Hellström- WoW
5. Orup- Debaser
6. Teenage Fanclub- Trädgårn
7. LCD Soundsystem- WoW
8. La Roux- WoW
9. Reflection Eternal feat. Talib Kweli & Hi-Tek – WoW
10. Oskar Linnros- Härnta

2 comments:

Han1 said...

Kul med listor från dig!

Pat said...

Eller hur! Det var du som inspirerade mig vettu, (att jag har en hemtenta som ska skrivas har ingenting med saken att göra) så nu blir det listor hela veckan ut iaf.