Sunday, May 27, 2007

Fejcon


En ganska standardiserad söndag. Vaknar sent efter öldrickning på Klara och Kellys med Gösen, Oskar och Aggan. Innan vi begav oss till Klara hann vi dock med att bli scammade på Göteborgs konsthall. Förra våren körde de sin Warm Upklubb på den lummiga bakgården. Ett samarbete med Uppåt framåt stod det på flyern. Dock valde de att förbise att årets upplaga av klubben är alkoholfria tillställningar. När man trodde man betalade inträde för att få götta sig med en bärs i solen kändes det lite surt att få nöja sig med kaffe och cola.

Kul att Björn jobbat upp sitt fotbollsintresse till den grad att han nu även sparkar boll, och inte bara gamblar på diverse internetsajter. Söndagsträningen på Heden är en go gammal kamrat så det är uppskattat när fler nära vänner tar del av den.

Äh, va lamt det här blev då. Det mest spektakulära jag gjort idag förutom att sparka folk på smalbenen är att testa en av Hälsans Köks nya produkter "Vegetariska grillade bitar". De avnjöts i mjukt tacobröd med fetdressing och grönsaker. Helt ok produkt. Att bitarna var förgrillade gjorde att konsistensen var bättre än tex quornbitar. Annars påminde de lite om sesamnuggets i smaken. Nu längtar jag efter att få slänga på deras grillade filéer på en utegrill så snart som möjligt. Kul att de kallas filéer förresten, inga vegetariska ben här inte. Jag är en sån sucker för fejconprodukter dyrt är det men men. En annan dyr grej är att jag är djupt nere i snusträsket igen. Känner mig helt oinspirerad att försöka sluta för tillfället.

3 comments:

ellen said...

haha jag läste "snuskträsket" och det förde direkt tankarna till något annat som är dyrt och oinspirerat

Pat said...

haha, det vore nog extremt förödande för min ekonomi med tanke på att jag bor på andra långgatan...

Anton från Lugnvik said...

Så du har flyttat till Andra Lång mon frere, det var inte dumt. Kan tänka mig att det överhuvudtaget är dåligt för ekonomin.