Tuesday, May 15, 2007

Vardag

Sömnbrist efter en natt med stackars influensasjuk gös. Seg stämning på jobbet efter beskedet att fem pers ska gå från "min" avdelning. Det är en sån dag som gör mig oförmögen att jobba upp entusiasmen att skriva den där hatiska texten om den värdelösa elektroniska musiken som helt hämningslöst tränger sig fram varenda gång jag lyckas med bedriften att gå ut. Främst på prettokonstfester men inte bara. Lördagens händelser är så långt bort efter två vardagar. Men jag ska fila på den i mitt inre och förhoppningsvis lyckas klämma ur mig den innan jag blir pensionär. Det roligaste med helgens händelser var annars kvalitetshänget med Marre.

Det patetiska, men samtidigt underbara, är att jag mitt i allt det vardagsjobbiga bara behöver tänka på Giffarnas 3-0 vinst och medföljande tabellplacering för att le inombords. Min vidskeplighet? Äh, orkar inte ens skriva ner gårdagens korpresultat men visst fan håller det i sig.

Nu surplas det fattigmansmat i form av Hanets ärtsoppa i väntan på den stundande Rossöhelgen. Som återigen börjar likna den där deckaren av Agatha Christie. Bara jag får hänga med Kristoffer och ett kubbspel så är jag nöjd. Eller det räcker väl med herr Sundin, ett kubbsett snajdar väl han ihop i brådrasket.

En bra grej jag upptäckt med tuben. Recaps. För mig som följer osunt många tv-serier och har minne som en guldfisk är det göld. Sex minuter långa recaps av alla säsonger av The Wire är det senaste jag använt mig av. Eftersom jag sett den serien i helt fucked up ordning hjälpte det mig att få bitarna på plats. Det är förövrigt den bästa serien jag någonsin följt.

7 comments:

paradise alley said...

jag grämer mig fortfarande att jag ska vara borta just Rossöhelgen. Kan det inte åkas dit igen? Please

Pat said...

Well well, "den som lever får se" som Marvel-Christian alltid svarade oförståndiga kids som ville veta vad som skulle hända i Spindelmannentidningen om ett år.

ellen said...

jag såg från spårvansfönstret hur du korsade järntorget tillsammans med nån kille iförda sportmundering. minns att jag blev lite avundsjuk på ditt passionerade sportande. jag kan få halleluja-moments av friskis träningspass men det finns ju tyvärr inte som utomhusidrott, somrigt utomhusidrottande verkar så fräscht på nåt sätt.

anna said...

va, är det fler som droppat av? jag är med på svennekubben iaf. hur går det med matplaneringen? ska man bidra på något sätt?

Pat said...

Nja, alltså Ivan verkar inte kunna komma loss från sitt jobb. Sen får man se hur det går med Kristinas sykdom. Hoppas, ta i trä, att hon blir fit for fight och jag håller mig borta från den. Lymer verkar dock inte omöjlig. Min tanke är tidig avfärd på fredagen, typ 9:10 för att sedan fixa felleskassa och shoppa helgmat å sprit i Strömstad vid 12-tiden med Kristofferns bil.

Pat said...

Men spåna gärna på matförslag utöver den obligatoriska grillningen. sånt är alltid välkommet när man ska skriva en köplista. Det enda felsteget jag minns från ifjol är att vi fegade på spriten och bara köpte mellanöl...

anna said...

bra, vi styr upp matköp där då. jag röstar för halloumikörvens renässans. den där ivan har jag aldrig träffat så honom kommer jag antagligen inte sakna. lymer vore kul och se till att bli/hålla er friska så hurs vi.