Wednesday, May 09, 2007

Lite reflektion, lite vidskeplighet, lite tub

Glider fortfarande på minnena av gårdagens Hisingsbesök. Det var ett sant nöje att läsa GP-sporten och de lokala minimalistiska gratisblaskorna i morse. Stör mig dock på att Häcken lipar så mycket. Ok för att domaren tog ett väldigt märkligt beslut när han dömde frispark och gult kort till Sundfors efter att han fällt David Larsson, långt inne, i straffområdet. Men så överlägsna som giffarna var i andra så är det ingen slump att de vinner. Så här i efterhand är jag faktiskt grymt nöjd över att Häcken fick göra ett mål. Annars hade man ju gått miste om deras muppiga "De va la gôtt-låt", där snackar vi underhållningsvärde.

En jobbig grej med vinsten är att den öser ytterligare vatten på min vidskepliga mindfuckföreställning om att Giffarnas framgångar går hand i hand med Stäppvargarnas korpresultat. Första säsongen sög vi och GIF spöade topplag efter topplag i Allsvenskan. De två senaste säsongerna har vi vunnit respektive kommit tvåa i våra korpserier medan Norrlandslaget åkt ur högsta serien och gjort en sopig säsong i Superettan. Hur det gick för Stäppvargarna i måndags? En sanslöst oförtjänt 2-1 förlust...

Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om att lägga upp youtubeklipp på bloggen. I jämförelse med ett välskrivet inlägg är det alltid en besvikelse när pålitliga bloggare gör så, latmansbloggning om ni så vill. Hur som helst de här kan jag inte låta bli.

1. Mäktigt. Jag trodde aldrig jag skulle känna för att åka till Aten för att kolla på basket! men som de här snubbarna piskar upp stämningen kan man inte göra annat.


2. Internhumor. Killen som snodde Sheltas Dracula-gubbe som stod utanför Cafe Publik under Andralångatansdag i fredags. Det är även ett tidsdokument, istället för att skrika "va fan håll du på me" så filmar snubben som bor ovanför Kolla Kolla när en tratt cyklar iväg med Dracula...

2 comments:

Jonathan said...

Jag tycker att det är jobbigt nu för att det går så bra för alla mina lag. MoDo tar SM-guld, Marseille ligger två i franska ligan, Giffarna vinner borta mot Häcken... Jag tycker att det är för mycket. Jag förtjänar inte det här. Snart kommer det att hända mig nåt hemskt, det är jag säker på.

Anonymous said...

Och så rätt du fick, straffar och allt...