Wednesday, October 10, 2007

This fejsbook kills bloggs

Det ligger kanske nåt i att facebookandet dödar bloggar i alla fall. Igår var jag pepp på bloggande men fastnade i ganska meningslös facebookretorik istället. Det är skönt att ha etablerat sig i lägenheten nu. Så mycket yta att jag nästan får svindel. Lite väl hyberboliskt kanske men det lär bli andra bullar när Augusto flyttar in om en månad. Har gjort en bra grej sen jag flyttade in, istället för att lyssna på P3 och surfa på min fritid lyssnar jag nu på P1 och surfar. Fast på morgonen är det inte alltid så lysande. Att vakna till ett reportage om hur kvinnor systematiskt våldtas och stympas i Kongo gör liksom att den dagen är förstörd. I jämförelse med att bli våldtagen med en machete känns ens vardagliga gnällningar om en tråkig föreläsning bara helt cp.

Jag vet inte om mognad och planering verkligen kommer med åldern eller om jag bara umgåtts ganska mycket med Jörgen under helgen. Kände mig iaf jävulskt planerad då jag bokade hembiljett till Svanö till jul idag. Det är ju skitlångt dit ju. Bokade hemresa efter det planerade nyårsfirandet i Nice också. På rutti.

10 comments:

Rebel Commander said...

Leve bloggen! säger jag bara. Det här med facebook är bara nymodigheter. Jag ska ta itu med min egen blogg nu. Som en reaktionär reaktion mot detta facebookvirus som förstör dagens ungdom.

martin said...

Anna bokade våre hemresor för två veckor sen! Jag hann inte ens får förmaningar från farsan om att biljetter tar slut snabbt kring jul.

David said...

bokat och klart!

p1 är bäst. Jag lyssnar hela dagarna när jag kan, bäst på webben när man kan välja program

paradise alley said...

jajemen, man har ju biljett! När är ni hemma? Jag drog till med 10 dagar, från 18-28:e.

p1 äger alla dagar

Pat said...

Tänkte skriva nåt om att vi bleve gammal. Men det känns nästan lika uttömt som att skriva ytterligare en rad om ansiktet. Och ja david jag var i Sthlm i helgen. Men det var bara barnförbjudet leverne för min del och jag ville inte sprida sån karma till en familjefar. Hoppas ni kommer hit till Allahelgona!

David said...

Vi kommer pat, jon skvallrade att du var här via fejsboken, så jag gissar att det är ett ett nu.

Jag/vi åker upp till öset den 23. vet inte när vi åker hem om det bli före el efter nyår.

HHH LLL said...

Åh vilken bitterljuv sentimentalitet som lägger sig runt hela mig vid bara tanken på att vakna till P1, som jag saknar de första morgontimmarnas olyssnade nyhetssändningar. Nu håller jag till godo med reklamavbrottsstinna, "ju mer snabbtalande desto bättre"-mentalitetsfyllda, Chavez-leder-oss-rakt-ner-i-fördärvet-vinklade radioprograminslag. Gudars.
Hur rockar sam-miljövet-livet?

Anonymous said...

hallå, öset. varför säger ni öset? öser ni i östersund eller vad? jag brukar säger hålet. som i röv.

martin said...

Vet inte. Göteborg=Götet,
Östersund=Öset?

Det kanske inte går att flytta iofs, Öset låter väldigt o-östersundskt att säga.

Pat said...

Lina, du får väl hooka upp dig på något internetcafé och streama P1 för att bota sentimentaliteten när den är som värst. Fast det är kanske svårt på morgonen förstås. Sam-vetar-livet rockar väl på ganska hyfsat. idag har jag varit på studiebesök i GBG- hamnen och träffat en ideell miljökämpe som dissade Volvo. De vill utöka vindkraften för att få goodwill men det skulle i sin tur paja ett Natura 2000 område i Torslanda. En bra grej behöver inte alltid vara bra. Gillar att få lite bättre hum om miljöns komplexitet.