Monday, April 28, 2008

De hedersamma förlusterna

Jaha, då har man tagit del av en igen, en hedersam förlust. Skulle vilja skriva att jag hatar hedersamma förluster. En vinnare skulle antagligen inte ens använda sig av uttrycket överhuvudtaget. Men jag har aldrig varit en vinnare, inte på fotbollsplanen i alla fall. Frånö SK, Ramviks FF, Stäppvargarna, Interkultura och GIF Sundsvall låter det som några vinnarlag för dig? Nej tänkte väl det. Men jag lämnade nya Ullevi med stolthet ikväll vilket det inte fanns någon tillstymmelse till i bilfärden hem från Borås senast.

Gjorde en annan bra grej idag. Träffade K och hennes nya kille på Bazar. Gled fram och var trevliga killen, hälsade och tjötade lite. Och det kändes bara bra. Inte jobbigt alls. Där och då kände jag mig som en vinnare. Antar att man kan se ett kraschat förhållande som en hedersam förlust. Men nu är det en ny säsong så att säga. Mot nya segrar!

1 comment:

Pat said...

Förlåt Thorbjörn Fälldin, Ramviks IF ska det vara såklart inget annat.
/Admin