Friday, April 04, 2008

Icke önskvärd information

Alltså jag är ganska personlig på den här bloggen. Svårt att inte vara det liksom. Men jag har ändå lite integritet, skriver inte om vem jag låg med (eller inte fick ligga med) i helgen och sånt där tjafs. Mina närmsta vänner får ju ändå reda på det där så småningom så varför basunera ut det på internet. Skit samma, nu blir det personligt. Var ute på svanen igår och kände mig gammal (det gjorde jag egentligen inte men det låter bra) kollade på kids och drack öl med Jonny. Tröttnade på spelningen efter en halv låt, inte för att det var dåligt men för att jag har damp. Hänger runt, jiddrar med mina kompisar som spelar skivor: allt är gôtt.

Då händer det. Träffar en av K:s bästa vänner och jag ska såklart var en social jävel och snacka och holabaloba. Under samtalet lyckas hon undslippa att K har en ny kille. När hon märker att det här var big news, mitt kroppsspråk är djävligt dåligt på att ljuga, blir det jobbigt och när hon försöker släta över det med att hon trodde jag visste redan blir det bara värre. Sex månaders skydd och försvar mot titeln till den där Per Gessle-låten raserades ganska snabbt. Trots att alla känslorna kom på en och samma gång höll jag fortet, dansade vidare och undvek att göra idiotgrejer. Eller det beror på om det räknas som en idiotgrej att skicka ett bittert sms till sitt ex kl 4 på natten.

Lämnade stället som en av de sista besökarna med svarta tankar i sinnet som inte dämpades förrän den lånade katten började skalla mig i sängen och krävde all uppmärksamhet. Att alla singelkvinnor över trettio i amerikanska filmer har en katt börjar plötsligt make some sense.

4 comments:

Jonathan said...

Jag märkte aldrig det oroliga kroppsspråket. Antagligen hade jag fullt upp med mitt eget dåliga kroppsspråk. Lite olyhört från min sida.

Pat said...

Äh, det tycker jag inte det va. vi var ju full och du hade fullt upp med att avfärda oanständiga förslag.

Säker att du inte vill träffa Cykel-Lasse ikväll?

Jonathan said...

En förfrågan om att spendera fredag kväll med cykel-Lasse spelandes innebandy i bar överkropp är fan ett oanständigt förslag. Bifalles ej.

Pat said...

Ha ha. Men å andra sidan får du ju chansen att helt legitimt trycka upp Björn i ribbstolarna också. Nästa vecka kommer du hänga på enkom av den anledningen.