Monday, April 14, 2008

Vindsnabb vår

Hjulen rullar snabbare nu. De senaste veckorna har rullat så fort att jag inte haft en tanke på att bromsa. Sen tornar den tredje söndagen i rad fylld av sömnbrist, bakfylla och jobb upp sig som en bergvägg. Som den där Pelle Lindbergh körde in i när jag var fem år. Vissa påstår att jag har game nu men att mitt spel är som Garrinchas, vackra dribblingar fast alltid åt samma håll. Jag kan nog inte riktigt skriva under på det där. Om fallet vore så skulle jag i alla fall lätt offra hela gamet till ett visst blåklätt hemmalag i kvällens ödesmatch på IP.

Fick ett telefonsamtal från min gamla arbetsplats idag. Om de ringt för två veckor sen hade de nog fått mig väldigt lätt. Nu blev det inte så och det kändes bra, att ha gått vidare. Vet inte om det är jag eller VHS som är mest dum i huvet. Det tog i alla fall två timmar att söka höstens kurser på deras hemsida idag. I höstas brakade hela systemet ihop. Gör om och gör rätt säger jag.

2 comments:

Jonathan said...

Ödesmatch i fjärde omgången? Än har inte tabellen satt sig (kan det vara årets GIF-mantra, månntro?)...

Pat said...

Närå, ingen risk men efter tre poäng på torsdag kan serien få sätta sig. Vi ska hamna före Jävle!