Tuesday, April 01, 2008

Första april & dn-ångest


Har inte drabbats av den de senaste månaderna, dn-ångesten, men nu sitter jag här med fem dagars olästa tidningar och tror att jag ska komma ikapp. Fet chans liksom. Okej jag har väl snabbkollat igenom sporten och nej jag missade inte att klåparna till redigerare hade blandat ihop Gefle och Giffarnas klubbemblem. Men det känns inte värdigt ändå, vill kunna upprätthålla en bild av att jag faktiskt har lite koll på läget i världen och det svenska debattklimatet. Idag ville jag till exempel ha tillräckligt med tid på morgonen för att försöka hitta årets aprilskämt. Fast de stora drakarna håller kanske inte på med sånt längre? Tycker fortfarande att det bästa aprilskämtet som existerat på idéstadiet var Nya Norrlands tanke att publicera en bild på pizzahuset i Kramfors innan tågvagnen ställdes dit med rubriken: "Pizzavagnen stulen".

Är det här årets skämt? Om inte tycker jag Dr Peppers ledning har ett stort sinne för humor iaf.

6 comments:

paradise alley said...

Min gissning, utan att ha läst dn så noga, måste ju vara ingalsade skidbacken.
Jag har velat bli lurad hela dagen, men alla talar sanning. Manliga push-up-kalsonger är en realitet och min hypermanlige arbetskamrat dansar verkligen balett varje fredag

Pat said...

Du är nog helt rätt ute där Ingo. Dr Pepper grejen var från igår dessutom. Dn-ångest som sagt...

Pat said...

Jag blev inte lurad heller, men mamma gjorde ett bra försök. Hon sa att Giffarna tilldelats vinsten mot HIF för att de använt sig av en olicensiérad spelare. Björns lur mot Jonny var emellertid lysande.

David said...

vad gjorde björn? nyfiken

Pat said...

Björn sa att Ellen skulle flytta hem till gbg igen så Jonny var tvungen att hitta något nytt boende. Det var fler detaljer i det där dom gjorde det roligt men jag minns dom inte nu. Han gick på det iaf.

Anonymous said...

I huvudstaden så tog en viss petter 1:a april skämten till en ny nivå när han lurade mig att gå till Kvarnen, hänga in min jacka + väska á 20kr i garderoben för att sedan hävda att jag borde fattat att det var ett aprilskämt p.g.a. smset: danföredanföredanföredanföredan, som han skickade den 25 mars strax efter uppmaningen att jag skulle komma till kvarnen.

Trevlig ny bild Johnny. Känns som att jag är delaktig i allt du skriver.