Tuesday, April 08, 2008

I had too much to dream (last night)

Den här dagen började mer än lovligt rövigt. Jag har aldrig varit särskilt bra på att komma ihåg drömmar eller för den delen att analysera dom. Om de inte är rejält skruvade, och de har jag lärt mig att hålla käft om. En konstig som jag kommer ihåg var att jag satt med i någon form av tv-panel och skulle försvara Mörn för att Vapnet var sexister. Varför de var anklagade för det framgick aldrig av drömmen, eller vad jag minns av den iaf. Det enda argument jag hade var att man måste tänka på att det finns kulturella skillnader och att han kom från Jämtland. Sylvassa anarkofeminister gjorde såklart slarvsylta av det argumentet i drömmen.

Anyhow, i morse vaknade jag och hade en olustig dröm helt klart i minnet som pajade hela förmiddagen. Som att 5-3 på Söderstadion igår inte skulle var tillräckligt för att hålla humöret nere liksom. Sjaskigt av det undermedvetna att ösa på med deppdrömmar tycker jag. Det går ju inte ens att försöka försvara sig mot dom, eftersom man sover! Fick inget vettigt gjort innan jag kom iväg till föreläsningen efter lunch. När gubben som snackar hälsa började droppa olika sätt att ta livet av sig med koloxid så såg jag det nästan som ett tecken. Nu överdriver jag såklart, det var ju skitkul att han droppade självmordstaktik på en universitetsföreläsning.

För övrigt måste jag ha överdoserat mitt fotbolltittande på sistone, CL-kvart iquell och jag är inte ens särskilt peppad. Märkligt.

No comments: