Saturday, April 19, 2008

Stereotyp drömkvinna för fotbollsnörd


Ett återkommande samtalsämne jag och Aggan brukar fastna vid är vilken tv-kvinna vi skulle välja som partner om livet var ett smörgåsbord och det bara var att plocka på sig. Han väljer alltid Mat-Tina. Vilket kanske skulle generera grymma middagar och uppstyrd bröllopsvals men det räcker inte riktigt för mig.

Själv är jag så löjligt fotbollsheteronormativ att jag inte kan släppa min fascination för kommentatorn Nora Strandberg. Vi skulle säkert ha det askul ihop, hon skulle sitta på massa insideskvaller från fotbollsvärlden och fixa gratisplåtar till schyssta matcher. Vi skulle battla om de bästa startelvorna, dricka öl och resa på härliga Neapelsemestrar. Goddam jag skulle säkert bli en bra plastfarsa också.

Ikväll ska jag köra en Bernard Tapie: mixtra med ekonomin för fortsatt spel i högsta ligan. Om allt går åt skogen är det bara att släcka lyset.

4 comments:

Anton från Lugnvik said...

När du för något år sedan kom ut från seven eleven och med ett barnsligt glatt leende visade upp ditt nysnodda exemplar av offside förstod jag att du var en nörd. Men det är först nu jag börjar inse vidden av det hela...

Det står återigen mellan gbg och sthlm för plugg för den delen, även nu lutar det åt sthlm till...

Jonathan said...

Okej. Min lista, på rak arm:

1. Deanna Toi, Star Trek TNG.
2. Lt. Uhura, Star Trek TOS.

Sen kommer jag inte på någon mer. Enligt original-Star Trek-tidslinjen kommer Uhura att födas om bara några år, så om jag ser till att hålla mig fit, kanske jag kan börja dejta henne när jag är typ sextio.

Pat said...

Anton: Det där var fyra år sen, minst. Nu läser jag Offside som Öviksbor läser bibeln, från pärm till pärm. Trist att det fortfarande lutar åt "fel" håll.

Jonny: Först och främst vet ingen vilka de där hittepåkvinnorna är. Och om nu någon stackare skulle göra det så räknas dom ändå inte. För de är inte RIKTIGA tv-personligheter. Trodde du skulle droppa hon som har tvgudstjänst från Umeå...

Jonathan said...

Ja! Hon får bli trea. Eller kanske två, före Uhura. jag fattar vad du menar, men du är ganska nördig själv. Kan inte låta bli att fotbollsskråla "Vem faan är Nora Strandberg?"