Monday, April 21, 2008

Knallemisär

Boråsresan igår var verkligen miserabel. Den började iofs väldigt lovande med trevligt sällskap och glada miner i bilen. Lite semesterfeeling och besök på lokal galleria där mjukglass och kaffe inhandlades för att avnjutas i solen var inte heller fel. Men när de uppskruvade förväntningarna inför årets första möjlighet att se Giffers live grusades så kapitalt var solskenet inte mycket värt. Giffarna var helt värdelös. Det sammanfattar allt liksom, om nu någon skulle vilja plåga sig med att läsa om hur värdelös dom var kan de stackarna göra det här.

Vet inte hur många gånger jag svor åt Fredrik Sundfors på läktaren och i bilen på vägen hem. Men när jag läser om att Fredrik kommit fram till de giffare som var på plats efter matchen, själv lämnade jag arenan fortare än kvickt, bett om ursäkt för lagets agerande och erbjudit sig att ur egen ficka betala deras utlägg blir jag nästan tårögd. Det förmildrar inte på något sätt faktumet att han inte håller längre men ändå.

2 comments:

Anonymous said...

Det blir tufft i år. Blåvitt har varit bedrövliga hittills i år också men har ändå 12 poäng, helt sanslöst.
Tror inte dom rår på Kalmar ändå hur bra formen än blir.
Men gött med seger ikväll!

Pat said...

Efter Öhrlunds tavla igår har jag nästan börjat omvärdera Sundfors jättetabbe. Så länge blåvitt inte hamnar för långt efter toppen tror jag ni har chansen ändå. det är en låååång säsong i år. På måndag lär iofs Giffarna sätta käpparna i hjulen för änglarna då vi tar tre poäng på Ullevi, yeah right!