Thursday, March 22, 2007

Blåst på våren


Det är tråkigt, gubbigt och extremt förutsägbart att blogga om vädret. Men lik förbannat är det svårt att låta bli. Solen har ju välsignat gbg med sin närvaro de senaste dagarna men det kan liksom kvitta då den jävulska vinden ständigt påminner om att vintern ändå inte är över. Jag har inte frusit så mycket på hela det senaste halvåret som jag gjort de senaste dagarna. Detta har dock ganska lite att göra med den uteblivna våren eller snålblåsten. Däremot verkar det som att hönshjärnorna på Masthuggets BRF tagit vårdagsjämningen lite väl ordagrant. I förrgår vaknade jag av att det var svinkallt i lägenhet eftersom de asen typ stängt av all värme. Vilket ledde till att en favorit-i-repris förkylning kom som ett paket på posten, tack för den BRF!

Idag har jag åkt Go-cart med mitt kid i Torslanda. Jösses vad kul det var. Att han spöade mig, trots att jag nästan gjorde mitt absolut bästa, var också roligt. Trodde inte att det skulle vara så sannslöst underhållande att åka runt runt, iklädd en overall, i en liten fjantig bil. Men det var som sagt ungefär hur kul som helst. Dyrt som fan var det dock 140 :- för tio minuter. När man väl fått upp farten och slutat fega i kurvorna var det över.

1 comment:

Pat said...

I fredags damp det ner ett brev där BRF bad om ursäkt för den obekväma kylan. De utförs tydligen någon form av "arbete på värmesystemet". Lika förkyld är jag för det...