Monday, March 19, 2007

SUMMER OF BROS

Ser ut som att det kommer bli ytterligare en sommar på Tidningen Ångermanland och Svanö. Grymt kul på ett sätt, Jörgen/Jonnyhäng, Kramforskorp och annat skoj. Trist på ett annat, ännu en sommar utan Kristina och sommar-gbg. Eller mest är det väl surt att behöva jobba när det är Svanöfestshit going on som mest. För några år sedan när festen var "orutti" tyckte jag det var jobbigt ur en märklig luthersk synvinkel; det var jobbigt att vara på jobbet men inte knega med festivalprylarna, när jag visste att mina vänner byggde grejer på berget och så. Men de senaste "rutti" somrarna har jag bara tyckt synd om mig själv. Mina goa vänner har förvisso jobbat på Ön men jag har inte känt att jag inte tillfört tillräckligt för festens skull. Utan snarare har jag främst tyckt att det varit jobbigt att missa knegarhänget och fotbollspelandet. Ser ut att bli samma visa all over again. Men va fan, det blir nog mest gôtt mos ändå!

En annan kul sak är att det ser ut att komma en massa fint besök till stan i helgen. Ivan, Kristoffern, Bodda och Johan. Det är man inte bortskämd med inte. Säga vad man vill om Timbuk men döper man en låt till Ufokuken så har man iaf en känsla för humor.

No comments: