Thursday, March 29, 2007

En till (nu med bild)


Björn ringde just och försökte peppa med mig på lite badminton då mr Mörn bangat ur. Min första tanke när jag tog samtalet var att det var skoj att Björn ringde och ville hänga, men sen kände jag mig så fruktansvärt osugen på fjäderbollsspel att hela kroppen sa nej. Den här vämerekordsböljan som svept in över oss den senaste veckan får mig bara att vilja spela grusfotboll eller alternativt jogga i någon random park. Vilket iof inte nödvändigtvis behöver vara något dåligt. Motion, sol och vitaminer,(d?) är väl antagligen just vad en stackars vintersargad Pat-kropp behöver.

Jag kan tyvärr inte riktigt njuta av fuskvåren så mycket som jag skulle vilja. Min miljömedvetenhet börjar faktiskt att påverka mina livsval på ett smått patetiskt sätt, men faktum kvarstår att sedan jag såg En obekväm sanning och Planeten-dokumentären har det varit svårt att sätta på sig de bekväma skygglapparna igen. Vet inte om det gör så stor nytta ur miljösynpunkt, möjligtvis slarvar jag kanske liite mindre med källsorteringen , mest påverkar det mina vardagliga tankegångar. Jamen jävlar va gött att det inte vart så här varmt i mars sedan 1800-talet...

Igår fick jag och Kristina rycka ut som express-barnvakter då den tredje brorsdottern skulle ploppas ut. De två befintliga brorsdöttrarna passades med bravur. Slapp titta på Nordirland-fiaskot också, i efterhand har jag förstått att jag ska vara tacksam för det.

2 comments:

Jonathan said...

Du minns den där GIF-premiären mot typ Norrköping (eller?) vi såg. När man kände sig helt tom efteråt. Man var inte ledsen, inte besviken, utan bara tom, ungefär så kändes NIR-matchen. Tycker dock att man varken ska lasta Lagerbäck eller Zlatan för nånting. Alla hans byten var korrekta, vi fick Chippen tidigt (sen vägrar jag uttala mig om Källström, jag vet att jag är partisk. Läs mina tre blanksteg ). Det värsta är väl att jag är säker på att vi kommer att ta oss till VM: Spanien får betala för sitt fiasko på Råsunda och Zlatan kommer att fixa en trepoängare på egen hand.

Förresten: Majistorovic-bytet byggde ju på en skada, men när han kom in var han som en blandning mellan sprattelgubben och hulken. lasse satte upp honom på topp så att han inte skulle paja i försvaret och... ja... Han får nog inte chansen igen.

Förresten skulle jag gärna vilja kicka boll med dig en kylig söndag på en fuktig grusplan. Men det blir ju korpen i sommar efter som jag inte kom in på Färöarna-kursen.

Pat said...

Huvva ja, premiären mot Åtvidaberg ifjol är nog det tråkigaste fotbollsminne jag har. Jag tror, utan att ha sett ens tv-sportens resumé av matchen, att förlusten till 98 procent beror på Tobias Linderoths frånvaro. Den gemensamma svenska sportjournalistikens propaganda om Linderoths vikighet för svenska landslaget har slagit rot ordentligt i mig. Så fort han får ett gult kort eller haltar av planen slår mitt hjärta lite extra fort. Inte utan Tobbe. Angående Majstorovic, vad hände med Mikael Dorsin? Inte för att han är mittback eller nåt men man bara undrar.

Förutsatt att jag inte behöver jobba kvällspass i Sollefteå så hoppas jag kunna snöra på mig mina gräsdojor i sommar igen.