Tuesday, March 06, 2007

IbraCadabra


James Richardsons Guardianartikel (se länk under "fotboll") om Zlatan är det roligaste jag läst om karln på länge. "His nose is so big that if Billy Bragg and Cyrano de Bergerac had a lovechild, it might call him 'Daddy'." Det känns fräscht med en annan Zlatansyn än den svenska sportjournalistens som omväxling. Tyvärr hanterar jag inte det italienska språket, så Gazettans analyser kan jag inte tillgodogöra mig. Nätupplagorna av Sportbladet och Sportexpressen borde väl förövrigt också kunna länka till youtubeklipp av matcherna de beskriver? Wankers...

6 comments:

martin said...

trasig länk

Pat said...

Fattar inte varför den inte funkar. Nåja, den är en av de mest lästa på guardiansidan jag har en länk till så den som verkligen vill läsa artikeln lär hitta den ändå. Surt att Inter åkte ur CL ikväll. Dessutom är väl sportbladet för snabba för youtube kom jag just på. Ibland är man dummare än man tror...

Anonymous said...

hej Pat! eftersom du är den enda jag känner som följer heroes (ja förutom en samling halvfeta snubbar i Karlstad) så kan jag "glädja" dig med att säsong ett av heroes inte alls är slut enligt intörnätt. Nästa episod skall dock inte visas förrens 23 april... Men man behöver ju inte vänta till hösten ialla fall.
Jag vet att min kommentar inte är av relevans för blogginlägget, men känner att stämningen kräver att jag tar upp det ändå här.
/ Bufo Bufo ("vanlig padda" på latin)

Pat said...

Information om Heroes är alltid relevant. Skönt med ett nytt avsnitt inom en överskådlig framtid, det hände så mycket i "18"! Är fortfarande förvånad över att storylinen håller så bra. Kan den tom räcka en säsong till?

Jonathan said...

Roligt att vi, som läst sjuhundra årgånger av x-men, där alla huvudkaraktärer dött och återuppstått minst sextio gånger, utan att ledsna, ifrågasätter om storylinen i "heroes" håller en säsong till. Jag har ju fortfarande bara sett de tio första avsnitten, så jag har mycket kul framför mig.

Pat said...

Det har du verkligen, du har dessutom en poäng. Fast om Heroes skulle genomgå samma dip som x-men gjorde i mitten av nittiotalet, tänk tönt-Longshot och Bishop med hockeyfrilla (vid närmare eftertanke hade nog alla hockey utom Cyclops..), så skulle jag nog lägga ner ändå. Tidningen konkade tom i Sverige. Håller på att köpa upp de nummer som aldrig gavs ut här på Dolores, men när den amerikanska reklamen för diverse onyttigheter är mer intressant än storyn är det illa. Tror/hoppas att heroesförfattarna lärt sig av marvels misstag.