Wednesday, March 26, 2008

The Dentist



Kom nyss tilbaks från ett besök hos käftis. Har inte besökt en tandläkare på minst två år. Klart som fan att man hade ett litet hål som gömde sig i någon av de bakre tänderna. Har aldrig varit rädd för tandläkare förut, aldrig använt bedövning utan bara kört på. Men den här gubben pratade precis som Leif Silbersky och var ganska oöm när han tallade i munnen. Nåt så djävulskt mycket ovärt det känns att slänga ut tusenlappar för att bli manhandled av en skåning med dålig humor. Jag har väl säkert en masochistisk sida gömd någonstans men den innefattar definitivt inte Silbersky-look-alikes och tandläkarstolar. Dessutom är det svårt att inte börja fundera på, den ytterst sanna, klyschan att tandvård blivit en klassfråga. Om inte Mammabanken existerat hade det inte funnits nån chans att jag som student kunnat finansiera detta otyg.

2 comments:

Anonymous said...

Jag jobbar(plackers!) slaviskt med mina tänder sen ett par månader tillbaka då jag nästan fick domedagsdomen... det blir nog en dyr historia till slut för min del också...

ses på fredag...?

Pat said...

Plackers is the shit. Man borde kanske använda tandtråd för att tänka miljömässigt men va fan.

Jobbar på fredag, men på lördag då ska det smälla!