Friday, March 21, 2008

Matinélager

Började ladda hem ett gäng filmer som ska fungera som matiné/ångestdämpande bakisunderhållning. Det blev säkra kort från när man var kid. Dom där filmerna som kunde ses hur många gånger som helst fast de flesta av dom sög, eller kanske just därför. Skönt att ha ett lager att ösa ur, tänker aldrig begå misstaget att kolla på en film som Hotel Rwanda i det tillståndet igen. Dom här har jag på gång: Indiana Jones-triologin, Willow, Legend , Goonies och Garbage Pail Kids (jo den finns som film också, svindålig). Funderade på Jakten på den försvunna stenen också men nja den kvalade inte riktigt in. He-Man är också tveksam. Några tips?

5 comments:

Pat said...

Jesus Christ Superstar kom med också. Fattar inte riktigt varför, den passar inte direkt in i mallen, men det videobandet såg jag sönder som barn. Det är nog därför jag fortfarande tror att Judas var en neger.

Anonymous said...

ameh hallå. patrikfilmen nummer 1: Ivanhoe! /agnes-lo

Anonymous said...

never ending story!

Anonymous said...

Gremlins för bövelen!

Pat said...

He he, jo Ivanhoe rullades väl en och annan gång i den klingbergska videobandspelaren den med. Fast nu är den fast förknippad med nyårsdagen och nyårsångest. Det får nog förbli så. Gremlins däremot fattar jag inte att jag kunde glömma bort. Never ending, ja odubbad är den väl bra?